کد خبر : 13820 تاریخ انتشار : ۳۱خرداد ۱۴۰۳ ساعت 19:51
رئیس کل دادگستری گیلان اعلام کرد

بازداشت ۵ نفر در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

✅ به دنبال هدفمند کردن محکومیت‌ها هستیم
بازداشت 5 نفر در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: تاکنون ۵ نفر از جمله مدیر عامل  و رییس بیمارستان به دلیل کوتاهی و سهل انگاری در حادثه آتش آتش سوزی بیمارستان قائم رشت بازداشت شدند.
به گزارش نیمرخ/ حجت الاسلام والمسلمین «اسماعیل صادقی نیارکی» پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و همراهانش، از اجرای ۲۹۰ برنامه طی این هفته خبر داد.
صادقی نیارکی حضور بر مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهیدان ، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و ائمه جمعه استان، بازدید از واحدهای صنعتی، برپایی میز خدمت در مصلاها و مساجد، دیدار با خانواده های شهدا و همچنین حضور قضات در ۱۲ زندان استان به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان را از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

به دنبال هدفمند کردن محکومیت‌ها هستیم

وی در ادامه افزود: ۴۱۴ قاضی در ۲۶ حوزه قضایی و ۱۷۵ شعبه شورای حل اختلاف دادگستری گیلان فعالیت دارند و در سال 1401 ، ۸۱۹ هزار و ۷۴۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که این میزان در سال گذشته (1402) حدود ۹ درصد افزایش داشت.
صادقی نیارکی در مورد مجازات های جایگزین حبس نیز گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۲۷ درصدی مجازات های جایگزین حبس نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و به دنبال هدفمند کردن محکومیت‌ها هستیم که در این راستا اقدامات مناسبی نیز انجام شده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

بازداشت 5 نفر در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم


رئیس کل دادگستری گیلان در مورد پرونده آتش سوزی بیمارستان قائم رشت نیز توضیح داد: دستگاه قضائی استان با قدرت و دقت پیگیر پرونده این حادثه است و تاکنون ۵ نفر از جمله مدیر عامل و رییس بیمارستان به دلیل کوتاهی و سهل انگاری بازداشت شدند.
وی با اشاره به حضور میدانی خود و همکاران قضائی گیلان در محل حادثه از ساعت‌های اولیه این اتفاق گفت: دستگاه قضائی هر گونه سهل انگاری و بی‌مبالاتی در زمینه این بیمارستان را بررسی می‌کند و تاکنون دلایلی مبنی بر عمدی بودن این حادثه مشاهده نشده و بررسی دقیق ابعاد این حادثه و این که چقدر کوتاهی صورت گرفته، نیازمند کارشناسی دقیق است .

در حادثه بیمارستان قائم هیچ فوتی به علت سوختگی نداشتیم


صادقی نیارکی گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، در این حادثه کسی به علت سوختگی فوت نکرد و طبق گزارشات، 8 نفر به علت خفگی و یک نفر نیز به دلایل دیگری فوت شدند و در بخش نوزادان هم هیچ گونه فوتی نداشتیم و خوشبختانه حال عمومی هر ۵ نوزاد خوب است.
نیارکی افزود: متأسفانه در میان فوت شدگان خواهر شهید شیرودی که همسر شهید نیز بود و از استان همجوار در بیمارستان قائم  بستری بودند در این حادثه فوت شدند .
رییس کل دادگستری گیلان ضمن قدردانی از نیروهای آتش نشانی، همراهان بیماران و حتی مردم در هنگام حادثه آتش سوزی تاکید کرد: مشکلات این بیمارستان باید هر چه سریع تر برطرف و رفع نواقص شود تا مردم بتوانند دوباره از امکانات این بیمارستان بهره مند شوند.

آزادی 300 زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته
رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از آزادی 300 زندانی جرائم غیر عمد با کمک 11 میلیاردی مردم در مراسم گلریزان  و افراد نیکوکار در سال گذشته خبر داد و گفت : طی 3 ماهه نخست امسال نیز حدود 36 میلیارد تومان تاکنون جمع آوری شده و ان شالله بتوانیم با این کمک ها زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد استان را فراهم کنیم.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید