کد خبر : 14031 تاریخ انتشار : ۱۷تیر ۱۴۰۳ ساعت 19:13
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان :

تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان از نیم میلیون نفر گذشت

تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان از نیم میلیون نفر گذشت

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با ارائه گزارشی آماری در آستانه هفته تامین اجتماعی ، برنامه ها و گامهای بلند تحقق یافته در راستای ماموریت اصلی این سازمان به منظور گسترش پوشش بیمه ای و افزایش افراد تحت پوشش را تشریح نمود .
به گزارش نیمرخ/ «کیوان مرتضوی» با تسلیت و تعزیت قرارگرفتن در آستانه ماه محرم و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت : این سازمان بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی کشور است که بدون بودجه دولتی و از محل حق بیمه های پرداختی ارائه تعهدات متنوعی را برعهده دارد .
وی با بیان اینکه بر اساس ماده یک قانون تامین اجتماعی ، توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف جامعه ماموریت و رسالت این مجموعه است، اذعان داشت : تامین اجتماعی هم ابزار و هم هدف توسعه است چرا که چشم انداز آن استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی در آینده مخاطبین خود است.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر حرکتهای سازنده و طرحهای خوبی که در دو دهه اخیر برای افزایش و تحت پوشش قرار گرفتن گروه های مختلف بیمه ای انجام پذیرفته ، با بیان اینکه هدفگذاری انجام شده استان از چند سال پیش دستیابی به پوشش نیم میلیون بیمه شده اصلی در پایان سال 1402 بود ، افزود : هرچند این مهم با دو ماه تاخیر در پایان اردیبهشت ماه سالجاری تحقق یافت،  ولی بیانگر عزم و اراده ای است که در این راستا برای گسترش پوشش بیمه ای وجود دارد .
مرتضوی با اشاره به اینکه در ماههای سپری شده سالجاری شاهد رشد چشمگیر بیش از 10 هزارنفر به بیمه شدگان اصلی در استان بودیم ، رونق تولید و اشتغال و افزایش شمار بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار و استقبال خوب شهروندان از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به ویژه در گروه زنان خانه دار ، دانشجویان و بازاریان و کسبه برای بیمه مشاغل آزاد را از عوامل موثر در این رشد برشمرد .
وی با تاکید بر نقش و اهمیت تامین اجتماعی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی به عنوان دو مقوله مهم توسعه ، اذعان داشت : نه تنها در ایران بلکه در تمامی عرصه های بین المللی نظام و ساختار تامین اجتماعی از محورهای اساسی توسعه محسوب می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تبیین این نکته که ساختار نظام تامین اجتماعی دارای سه بعد حمایتی ، امدادی و بیمه ای بوده و سازمان تامین اجتماعی در کشور ما تنها عهده دار ماموریت های محوله در بخش بیمه ای است، افزود : به همین خاطر باید تفکر و نگاه حاکم و انتظارات جامعه و مخاطبین از آن را در این چارچوب منطقی نمود.
مرتضوی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان نیز در حال حاضر به حدود 193000 نفر رسیده است، خاطر نشان ساخت: تنها در سه ماهه اول امسال بیش از سه هزار نفر به این جرگه پیوسته اند .
شایان ذکر است مجموع جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان با احتساب افراد تبعی بیمه شدگان و مستمری بگیران در حال حاضر حدود یک میلیون و 395 هزار نفر است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید