کد خبر : 14298 تاریخ انتشار : ۹مرداد ۱۴۰۳ ساعت 14:48
کوچکی نژاد :

امیدواریم افرادی معرفی شوند که بالای ۲۰۰ رأی بیاورند

✅ در بحث رأی اعتماد برای مجلس جناح‌بندی مطرح نیست
امیدواریم افرادی معرفی شوند که بالای ۲۰۰ رأی بیاورند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ان‌شاءالله آقای پزشکیان افرادی را روی کار بیاورد که بتوانند در چارچوب‌های مشخص شده به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند و مجلس هم بتواند به آن افراد رأی موافق بالای ۲۰۰ بدهد که کار را شروع کنند.
به گزارش نیمرخ/ «جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا «درخصوص میزان همکاری میان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم و اینکه نگرانی‌هایی نسبت به تداوم اختلافات سیاسی میان برخی نمایندگان با دولت وجود دارد و آن‌ها حامی کاندیدای مشخصی در انتخابات بودند»، گفت: ببینید با توجه به رهنمودهایی که رهبری در دیدار با نمایندگان درخصوص کار مجلس در رابطه با جهت‌گیری‌ها، سوال، استیضاح و.. داشتند و تاکید داشتند که این ظرفیت‌ها را در مسیر اهداف شخصی و گروهی به کار نگیرند و همچنین توصیه‌های متقابلی که در آن روز و در جلسه روز تنفیذ به دولت داشتند، مبنای کار ما همین راهنمایی‌ها و توصیه‌ها و قانون خواهد بود.
وی ادامه داد: رهبری به دولت توصیه فرمودند که برای چینش کابینه از افرادی استفاده کند که دارای ویژگی هایی همچون تدین، انقلابی بودن، دست‌پاکی، داشتن سوابق خوب و همچنین باورمند به نظام جمهوری اسلامی باشند و نکته مهم اینکه آینده را تاریک نبینند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اگر دولت در گزینش و تدوین فهرست اعضای کابینه پیشنهادی خود به این موارد توجه کند و بر همین اساس کابینه را معرفی کند، مجلس یکدست به دولت رأی خواهد داد اما اگر توجه نکند و بعضی از افرادی که سوابق‌شان گویاست را معرفی کنند مساله فرق می‌کند. بالاخره افرادی که الان مراجعه می‌کنند و داوطلب برعهده گرفتن مسئولیتی می‌شوند یک سوابقی دارند یا در موضوعاتی اعلام موضع کرده‌اند، اگر واقعا این افراد در این چارچوب‌ها نباشند و ویژگی.های مدنظر رهبری را نداشته باشند مجلس هم حق دارد که به آن افراد برای عضویت در کابینه رأی ندهد.
کوچکی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: ان‌شاءالله آقای پزشکیان افرادی را روی کار بیاورد که بتوانند در چارچوب‌های مشخص شده به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند و مجلس هم بتواند به آن افراد رأی موافق بالای ۲۰۰ بدهد که کار را شروع کنند.
وی افزود: مجلس در این چارچوب (یعنی گزینش افراد بر اساس همان معیارهای مدنظر رهبری ) با دولت همکاری می‌کند؛ بالاخره باید همکاری میان دولت و مجلس چارچوب‌هایی داشته باشد. همکاری‌ها مساله مردم است و درخواست‌شان این است که کسی که وزیر می‌شود سوابق خوبی داشته باشد
نماینده رشت تاکید کرد: در نگاه مجلس موضوع اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مدنظر نیست، سوابق مهم است که فرد مدیر و توانمندی باشد وگرنه اینکه دولت بخواهد یک آدم بی‌عرضه را انتخاب کند کل وزارتخانه و آن حوزه کاری را با مشکل مواجه می‌کند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید