کد خبر : 14341 تاریخ انتشار : ۱۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 10:27

قدیمی‌ ترین هتل تاریخی انزلی به بخش خصوصی واگذار شد

قدیمی‌ ترین هتل تاریخی انزلی به بخش خصوصی واگذار شد

مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان گیلان از واگذاری «گراند هتل» بند انزلی به بخش خصوصی جهت مرمت و احیا خبر داد.
به گزارش نیمرخ/ ولی جهانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: گراند هتل انزلی که قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی بوده است، جهت ساماندهی، مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیر کل میراث‌ف رهنگی استان گیلان افزود: این هتل یکی از بناهای میراثی و مهم شهر انزلی است که در ابتدای پل غازیان، میدان گمرک، روبروی اداره شیلات قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل به سبک معماری اروپایی انزلی است که در اواخر دوره قاجار ساخته شد. بنابر مستندات موجود، سازنده و مالک این بنا، «موسیو دیمیتری کِلتزِک»، مهندس یونانی تبار مقیم انزلی بود و بنابر کتیبه موجود در بنا، این هتل در سال ۱۹۱۷ ساخته شده است.
وی تصریح کرد: پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ این هتل به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مصادره شد و هم‌اکنون نیز مالکیت این هتل ستاد اجرایی فرمان امام است که با پیگیری‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و دادستان شهرستان انزلی، جهت احیا و مرمت و تبدیل به هتل گراند، به بخش خصوصی واگذار شده است.
جهانی تصریح کرد: بنابر وظیفه ذاتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، ساماندهی و احیا بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی جز اولویت‌های این اداره‌کل می‌باشد، از این رو مرمت و بازسازی این هتل تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.
=

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید