کد خبر : 14353 تاریخ انتشار : ۱۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:46
در چهار ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی گیلان

پرداخت 240 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی گیلان

رئیس اداره امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان در ماههای اخیر، از پرداخت متوسط ماهانه 60 میلیارد تومان به مشمولین این تعهد خبر داد .
به گزارش نیمرخ/ «مهرانه جعفری» با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان به بیمه شدگان اجباری (مشمول قانون کار که لیست حق بیمه آنها توسط کارفرما ارسال می شود) است، اظهار داشت : پرداخت های این تعهد که بر اساس قانون بیمه بیکاری مصوب شهریور ماه سال 1366 مجلس شورای اسلامی از محل سه درصد پرداخت حق بیمه تعیین شده بابت آن انجام می گیرد ،از سال 1369 در زمره تعهدات این سازمان قرار گرفته است .
وی با اشاره به اینکه میزان رقم پرداختی برای هر یک از مقرری بگیران بیمه بیکاری با توجه به دستمزد مبنای مشمول کسر حق بیمه پرداختی متفاوت بوده و دوره زمانی استحقاق نیز بر اساس مجرد یا متاهل بودن و میزان سابقه بیمه پردازی تعیین می شود ،گفت : بر اساس آخرین آمار در خردادماه سالجاری 6850 نفر در استان از این تعهد برخوردار شده اند.
رئیس اداره بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه سیستم آماری این حوزه به صورت داشبوردی بوده و در هر روز با توجه به پایان استحقاق تعدادی از مشمولین و یا قطع تعهدات به دلیل شناسایی اشتغال های پنهان و همچنین از سویی ملحق شدن افراد جدید به جرگه مشمولین برخورداری در حال تغییر است، اذعان داشت : تعداد افراد مقرری بگیر در تامین اجتماعی استان در سالهای گذشته همواره بالاتر از 7000 نفر بوده ،ولی در ماههای اخیر این تعداد پس از مدتها وارد کانال شش هزار شده است .
م جعفری خاطر نشان ساخت: در سال گذشته 590 میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری با متوسط ماهانه بین 45 تا 50 میلیارد تومان پرداخت شد ولی این رقم در سالجاری به متوسط ماهانه 60 میلیارد تومان افزایش یافته و در چهارماهه لغایت تیرماه به مبلغ 240 میلیارد تومان رسیده است .
وی افزود : غیرارادی بودن بیکاری و ثبت آن در مهلت قانونی (حداکثر سی روز پس از بیکاری) در سامانه مربوطه و اخذ رای مبنی بر احراز شرایط قانونی از کمیته مربوطه در ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از الزامات برخورداری از مقرری بیمه بیکاری است .
مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی گیلان حدود 1/5 درصد از مجموع بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در استان را تشکیل داده و در آخرین ماه شامل 4545 مرد و 2305 نفر زن بوده اند . 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید