کد خبر : 14360 تاریخ انتشار : ۱۴مرداد ۱۴۰۳ ساعت 10:28
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد

دفاتر پیشخوان مکلف به انجام تکالیف در قبال قانون تامین اجتماعی هستند

دفاتر پیشخوان مکلف به انجام تکالیف در قبال قانون تامین اجتماعی هستند

در نشست مشترکی با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و پست استان گیلان و نمایندگان دفاتر پیشخوان ، موضوعات بیمه ای این حوزه  نقد و بررسی و بر آگاهی بخشی قوانین و انجام تکالیف در قبال آن تاکید شد.
به گزارش نیمرخ/ با هدف بررسی وضعیت بیمه ای و رسیدگی به درخواست انجمن دفاتر پیشخوان ، در نشستی مشترک با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و پست استان گیلان و نمایندگان دفاتر پیشخوان دولت شهری و پیشخوان های ارتباطات و فناوری روستایی مهمترین مباحث بیمه ای این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
«کیوان مرتضوی» مدیر کل تامین اجتماعی گیلان در این نشست با تاکید بر رویکرد این سازمان در قبال شرکای اجتماعی در گروه های مختلف بیمه شدگان و کارفرمایان ، تقویت تعاملات و ارتباطات دوسویه و فعالیت های آموزشی را از ضروریات و برنامه های مستمر تامین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت : حرکت در این مسیر در ایجاد رضایتمندی بیشتر و کاهش دغدغه های جامعه هدف تاثیرگذار است .
وی با بیان اینکه تمامی کارفرمایان و بیمه شدگان مکلف به انجام تکالیف قانونی در قبال این سازمان هستند، افزود : دفاتر پیشخوان علاوه بر لزوم ارائه لیست حق بیمه کارکنان خود ، نسبت به رعایت ماده 38 قانون تامین اجتماعی در خصوص ارائه قراردادها و اخذ کد پیمان و مفاصاحساب بابت آنها نیز همچون سایر مخاطبین تکلیف قانونی دارند .
«محمد حسین هوشنگی» مدیرکل پست استان گیلان نیز با اشاره به همکاری این مجموعه با دفاتر پیشخوان در دو بخش شهری و پیشخوان ارتباطات و فناوری روستایی اذعان داشت : بررسی ها بیانگر این است که عدم آگاهی مسئولین و دست اندرکاران دفاتر پیشخوان از مقررات و ضوابط تامین اجتماعی بعضاً سبب شکل گیری مشکلاتی برای آنها شده و در این بین موضوع فرارهای بیمه ای یا تخطی از قوانین مطرح نمی باشد .
وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و آموزش توسط تامین اجتماعی و پیگیری آشنایی بیشتر با قوانین این سازمان از طریق پیشخوان ها یک امر اجتناب ناپذیر و الزامی است اظهار داشت : دفاتر پیشخوان متعددی در سطح استان دارای قرارداد با مجموعه هایی همچون شرکت های مخابرات ، آب و گاز و ... هستند که نیازمند آموزش لازم برای انجام تکالیف قانونی در قبال آن می باشند .
«فرشاد خوش طالع» رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با تبیین و تشریح مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی و الزامات و تکالیف پیمانکاران اظهار داشت : ارائه قرارداد و اخذ کد پیمان و مفاصاحساب مربوطه در زمره تکالیف مقاطعه کاران است و دفاتر پیشخوان نیز به دلیل ماهیت و شکل اجرای کار مشمول این قانون هستند .
وی با تاکید بر بندهای 14 و 15 بخشنامه مربوطه افزود: انجام مراحل قانونی در این زمینه الزامی بوده و این دفاتر در صورتی که دارای لیست کارگاهی بابت پرسنل بوده و کار توسط همان عوامل اجرا شده باشد ،این مهم در محاسبات صدور مفاصا حساب لحاظ خواهد شد .
در این نشست طرفین بر برگزاری دوره های آموزشی با هدف آگاهی بخشی بیشتر برای دست اندرکاران دفاتر پیشخوان و ایجاد وحدت رویه در اجرای فرایندها در شعب مختلف استان تاکید کردند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید