کد خبر : 14392 تاریخ انتشار : ۱۶مرداد ۱۴۰۳ ساعت 15:40
رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

معرفی خدمات ۵۰ ساله دانشگاه گیلان به مردم / پذیرش ۵ هزار دانشجوی جدید مهر ماه امسال

معرفی خدمات 50 ساله دانشگاه گیلان به مردم / پذیرش 5 هزار دانشجوی جدید مهر ماه امسال

رئیس دانشگاه گیلان گفت: امسال از طریق برگزاری یک رویداد، خدمات 50 ساله دانشگاه را در حوزه‌های علمی، فنی و اجتماعی به اطلاع مردم می‌رسانیم  تا موزه علم و فناوری در گیلان راه اندازی و شناسنامه آموزش عالی استان به همگان معرفی شود.
به گزارش نیمرخ/ دکتر«محمد دوستار» صبح امروز سه ‌شنبه 16 مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه دانشگاه اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارند و پل ارتباطی بین سازمان‌ها و جامعه هستند.
دکتر دوستار افزود: در زمان حاضر زندگی انسان‌ها با رسانه گره خورده و لحظه لحظه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقش خبرنگاران در این عرصه بسیار پررنگ و خطیر است.
وی بیان کرد :این روز فرصت مغتنمی است تا هم ظرفیت دانشگاه از طریق رسانه به گوش کسانی که تمایل دارند با دانشگاه همکاری کنند برسد و هم انتظار و مطالبات قشر علمی شنیده شود تا در عرصه علمی و اجتماعی بهتر و دقیق‌تر تصمیم گیری بگیرند.

دانشگاه گیلان بیش از 14 هزار دانشجو دارد


دکتر دوستار در ادامه به تشریح فعالیت‌های دانشگاه گیلان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: دانشگاه گیلان به عنوان تنها دانشگاه دولتی استان ۱۴ هزار دانشجو در حال تحصیل دارد که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر دانشجوی دختر و ۵ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دانشجوی پسر هستند که با برنامه ‌ریزی‌های صورت ‌گرفته در مهرماه سال جاری، میزبان ۵ هزار ورودی جدید خواهیم بود که با این حساب تعداد دانشجویان به ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر خواهد رسید.
دانشگاه گیلان ۵۶۰ هیأت ‌علمی فعال دارد
 او گفت: دانشگاه گیلان دارای ۵۶۰ هیأت ‌علمی فعال و ۴۷۰ حق‌التدریس است که سه نفر از این اعضا جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان و ۱۳ نفر نیز جزو دو درصد دانشمندان جهان هستند؛ همچنین این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده و دو پژوهشکده گیلان شناسی و حوزه دریایی کاسپین است که در حوزه های مختلف دانشگاه به فعالیت پژوهشی می پردازند.
رئیس دانشگاه گیلان چاپ ۸۳ جلد کتاب توسط اعضای هیات علمی، فعالیت ۲۹ مجموعه و واحدهای فناور و مراکز رشد، فعالیت پنج شرکت دانش بنیان و راه‌اندازی پردیس با رویکرد کشاورزی و صنایع تبدیلی بر اساس نیاز استان را از دیگر اقدامات علمی و پژوهشی این دانشگاه دانست.

انعقاد 53 قرارداد بین دانشگاه و صنعت  
رئیس دانشگاه گیلان از انعقاد 53 قرارداد بین دانشگاه و صنعت هم خبر داد و گفت: افق دانشگاه، تأسیس پردیس فناوری با رویکرد کشاورزی و صنایع تبدیلی با توجه به شرایط اقلیمی استان است و ۵۳ قرارداد بین دانشگاه و صنعت منعقد شده که بخش زیادی از آن پایان‌نامه دانشجویان است و هدف ما در این راستا بهره‌گیری توأمان دانشجویان از آموزش و پژوهش و مسائل فرهنگی از طریق راه‌اندازی تشکل‌های مختلف فرهنگی است تا علاوه بر انتقال دانش و فناوری‌ها، زمینه رشد فرهنگی، اجتماعی و معنوی دانشجویان فراهم شود.
«مهارت ‌محوری» دانشجویان، از اهداف دانشگاه
 دوستار با اشاره به افق و آینده فعالیت‌های دانشگاه اظهار کرد: «مهارت‌ محوری» یکی از اهداف ما است تا خروجی دانشگاه پاسخگوی نیاز صنعت و خدمات باشد که این مسئله به صورت رسمی و غیررسمی دنبال می‌شود؛ همچنین عرضه فناوری در دانشگاه نیز از طریق پژوهش‌هایی که منجر به تولید فناوری می‌شود .
 وی به مسئله‌محوری به عنوان یکی از اهداف دانشگاه اشاره کرد و گفت: جلسات فراوانی با سازمان‌ها در راستای شناسایی و دسته‌بندی مسائل برگزار شده است که آثار و ابعاد آن در سال‌های آینده بروز و ظهور می‌یابد.

گام‌های مثبت دانشگاه گیلان در حوزه اقتصاد دریامحور
رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیارد تومان از محل فروش فناوری و پژوهش درآمدزایی شده است، افزود: دانشگاه گیلان در حوزه ارتقا و تقویت اقتصاد دریامحور، گام‌های مثبت و اثربخشی برداشته است.
وی از راه اندازی دانشکده دریانوردی در این استان خبر داد و اضافه کرد: دانشجویان در دانشکده دریانوردی دانشگاه گیلان در شرکت‌ها و صنایع در این حوزه بورسیه می‌شوند.

معرفی خدمات 50 ساله دانشگاه گیلان به مردم
دوستار افزود:امسال از طریق برگزاری یک رویداد، خدمات 50 ساله دانشگاه را در حوزه‌های علمی، فنی و اجتماعی به اطلاع مردم می‌رسانیم؛علاوه بر آن به دنبال تهیه مستندات از تاریخچه آموزشی، تدریس، تحصیل و پژوهش در گیلان هستیم و از تمام گیلانی های داخل و خارج کشور تقاضا داریم تا اسناد و مدارک خود از تاریخچه آموزش عالی استان را به دبیرخانه ارائه کنند تا موزه علم و فناوری در گیلان راه اندازی و شناسنامه آموزش عالی گیلان به همگان معرفی شود و از ظرفیت رسانه ها نیز حتما بهره‌گیری خواهد شد.
در پایان این نشست خبرنگاران فعال در حوزه دانشگاه گیلان تجلیل شدند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید