کد خبر : 14414 تاریخ انتشار : ۱۸مرداد ۱۴۰۳ ساعت 21:57

راه و شهرسازی گیلان آماده واگذاری زمین برای احداث مسکن خبرنگاران

راه و شهرسازی گیلان آماده واگذاری زمین برای احداث مسکن خبرنگاران

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان برای تامین زمین مورد نیاز برای احداث مسکن خبرنگاران در قالب پروژه های گروه ساخت اعلام آمادگی کرد.
نیمرخ به نقل از ایرنا، «محمد رضا فلاحتگر» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن رشت به خبرنگاران گفت: مکاتباتی در خصوص احداث مسکن برای خبرنگاران استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معرفی افراد واجد شرایط از سوی این دستگاه انجام شده و سایتی نیز تحت عنوان خبرنگاران راه اندازی شد که پیشرفت چندانی نداشت.
وی ادامه داد: راه حلی که راه و شهرسازی استان برای حل مشکل خبرنگاران ارائه می کند احداث مسکن در قالب پروژه های گروه ساخت است لذا خبرنگاران می توانند در قالب تشکیل شرکت تعاونی در این خصوص اقدام کنند و این اداره کل نیز برای تامین زمین مورد نیاز این پروژه آمادگی دارد.
وی همچنین از تحویل ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب پروژه نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد و افزود: یکی از چهار پروژه نهضت ملی مسکن شهر رشت واقع در محدوده مسکن مهر این شهر تا پایان سال تکمیل و به مرور به متقاضیان تحویل خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان اضافه کرد: اکنون ۶۰ متقاضی پروژه ۲۰۰ واحدی آواگران طرح نهضت ملی مسکن شهر رشت به بانک معرفی شدند که امیدواریم در هفته دولت ۶۰ نفر از این متقاضیان واحد های مسکونی خود را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: سایر واحدهای این پروژه ۲۰۰ واحدی نیز طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در بازه زمانی مختلف تحویل متقاضیان خواهند شد.
فلاحتگر تصریح کرد: در مجموع ۱۲۳ هزار نفر برای مسکن ملی در گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و ۱۳ هزار واحد مسکونی در سراسر استان برای این متقاضیان در حال احداث است.
به گفته وی، در شهرستان رشت و در محدوده مسکن مهر واقع در جاده لاکان حدود ۶ هزار واحد در حال احداث است؛ این واحد ها که در قالب چهار پروژه تعریف شده از پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۵ درصد برخوردارند.
وی اظهار کرد: در استان ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر شرایط لازم را دارند ۶۶۴ خانوار هم از مزایای این طرح بهره مند شده اند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید