کد خبر : 14492 تاریخ انتشار : ۲۶مرداد ۱۴۰۳ ساعت 19:51
به ‌مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی انجام شد

دیدار رئیس شورای شهر رشت با جمعی از نمایندگان تشکل‌های اجتماعی

دیدار رئیس شورای شهر رشت با جمعی از نمایندگان تشکل‌های اجتماعی

به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی، جمعی از نمایندگان تشکل های مردم نهاد با حضور در ساختمان شورا با «محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای اسلامي شهر رشت دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش نیمرخ/ «محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: تشکل های اجتماعی مطالبه گران مردمی در مباحث مختلف هستند و اگر کشوری بخواهد به توسعه و بالندگی دست پیدا کند باید به سرمایه های اجتماعی از جمله تشکل های اجتماعی که بدون هیچ گونه هزینه ای برای رفع مشکلات و کاهش باری از دوش دولت تلاش می کنند توجه داشته باشد.
وی با تاکید به اینکه تشکل های مردم نهاد در دورانی همچون کرونا و… بسیار تاثیرگذار ایفای نقش کردند، تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد بدون هیچ چشمداشتی در کنار افراد مبتلا به کرونا حضور داشتند و یکی از دلایل موفقیت دولت ها استفاده از ظرفیت های مردمی است.
کارگرنیا با اشاره به حضور جوانان در تشکل های مردمی افزود: فکر و ایده و انگیزه جوانان در این مباحث بسیار ارزشمند است و شورای اسلامی شهر رشت این آمادگی را دارد که حداقل ماهی یک بار با این تشکل ها نشست هایی را برگزار کند و پیشنهاد می کنم که پس از این جلسات به صورت تخصصی برگزار و هر بار یک موضوع مشخص را برای پیگیری و به سرانجام رساندن در نشست ها مطرح شود.
وی با بیان اینکه مشکلاتی همچون عدم تمایل جوانان به ازدواج، بی توجهی به فرزند آوری و خوگرفتن به نگهداری از حیوانات به جای فرزند آوری، افزایش آمار طلاق و…‌ از جمله مباحثی است که می توانیم در این جلسات پیگیری و با مشارکت دیگر دستگاه ها اتفاقات خوبی درباره برطرف کردن دغدغه های اجتماعی رقم بزنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه درب اتاق تمامی اعضای شورا همواره به روی مراجعه کنندگان باز است، تصریح کرد: شورای ششم رشت آمادگی لازم را دارد تا ضمن مساعدت با تشکل های اجتماعی، مباحث فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و … را در چارچوب اختیارات قانونی پیگیری کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم همه ما در مسئوولیت هایی که پذیرفتیم موفق باشیم ، گفت: ان شاالله همه ما بتوانیم خدماتی در خور شان مردم عزیز شهر و استانمان ارائه کنیم.
نماینده منتخب تشکل های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت استانداری گیلان نیز در این دیدار با تبریک هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی و با قدردانی از نگاه حمایتی کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نسبت به تشکل های اجتماعی اظهار کرد: تشکل ها در مباحث گوناگون مشغول فعالیت هستند و در موضوعات مختلف تاثیرگذاری این مجموعه اثبات شده است.
«دانیال مهاجری» با بیان اینکه تشکل ها در زمینه های مختلفی از جمله بحران کرونا، پاکسازی تالاب انزلی و عینک و… نقش تاثیرگذار خود را نشان دادند، افزود: اعضای این تشکل ها تمایل دارند تا با تمام توان در راستای پیشرفت رشت و گیلان با مجموعه مدیریت شهری رشت همکاری داشته باشند.
مهاجری با تاکید به اینکه نگاه حمایتی مدیران از تشکل ها موجب دلگرمی ما می شود، گفت: امیدواریم این نشست ها تداوم داشته باشد و یقینا با درایت رییس شورای اسلامی شهر رشت از ظرفیت تشکل های اجتماعی در حوزه های مختلف شهری به خوبی استفاده می شود.
گفتنی است در این دیدار نمایندگان تشکل های مختلف شهر رشت و استان گیلان با قدردانی از نگاه حمایتی کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، نسبت به تشکل های مردم نهاد، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مباحث مختلف پرداختند و به تداوم برگزاری این گونه نشست ها تاکید کردند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید