کد خبر : 14634 تاریخ انتشار : ۶شهریور ۱۴۰۳ ساعت 22:21

تكمیل پروژه آبرسانی به روستای آتشگاه شهرستان رشت

تكمیل پروژه آبرسانی به روستای آتشگاه شهرستان رشت

پروژه آبرسانی به روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت تکمیل و به بهره برداری رسید.
به گزارش نیمرخ/ مدیر امور آبفای رشت بیان داشت: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ،با حضور کیا عاشوری فرماندار رشت و تعدادی از مدیران و مسئولین شهرستانی  پروژه آبرسانی به روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی رشت به افتتاح رسید.
«محمود امیری» ضمن خیر مقدم به حاضرین به خصوص فرماندار و همراهان، گزارش مختصری از وضعیت روستاهای بهره مند شهرستان رشت ارائه کرد و گفت: شهرستان رشت دارای 238 روستا می باشد که از این تعداد 166 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفا بوده، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار و 72 روستا فاقد شبکه آبرسانی است.
وی افزود: در راستای توسعه شبکه آبرسانی حوزۀ روستایی در سطح شهرستان رشت طی 3 سال گذشته، از محل اعتبارات محرومیت زدایی و صندوق توسعه ملی 812 کیلومتر لوله گذاری اجرایی شده است که از این میزان بیش از 129 کیلومتر مربوط به روستاهای فاقد آب شرب می باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب رشت هزینه مورد نیاز برای تکمیل طرحهای در دست اقدام برای تامین آب آشامیدنی روستاهای فاقد شهرستان رشت را 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه تکمیل رینگ آبرسانی شهرستان رشت بر اساس فهرست بهای سال 1403 معادل 35 هزار میلیارد ریال می باشد.
امیری حجم عملیاتی پروژه روستای آتشگاه را، اجرای 15 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب با صرف هزینه ای بالغ بر 65 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و اظهار داشت: با تکمیل این پروژه 600 خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی همچنین خواستار اهتمام ویژه فرماندار شهرستان رشت در راستای جذب بودجه لازم برای اجرا، تکمیل و بهره برداری از پروژه های روستایی شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید