کد خبر : 14664 تاریخ انتشار : ۸شهریور ۱۴۰۳ ساعت 19:15
رئیس کل دادگستری استان گیلان عنوان کرد

جلوگیری از ویلاسازی در دو استان شمالی، نیازمند عزم ملی است

جلوگیری از ویلاسازی در دو استان شمالی، نیازمند عزم ملی است

رئیس کل دادگستری استان گیلان  گفت: ویلاسازی در دو استان شمالی موجب از بین رفتن اراضی کشاورزی شده و ضروری است عزم جدی و ملی در جهت صیانت از اراضی باغی و زراعی توسط مسئولان به کار گرفته شود.
به گزارش نیمرخ/ حجت الاسلام والمسلمين «اسماعيل صادقی نیارکی» در دیدار با رییس امور اراضی کشوربا اشاره به اهمیت کشاورزی در استان گیلان اظهار داشت: امروزه با بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و باغی خسارتهای زیادی به کشاورزان وارد می شود.
وی با ابراز تأسف از حجم بالای تغییر کاربریهای غیر مجاز در استان گیلان، افزود: باید ساختارهای جدیدی در راستای حفظ اراضی کشاورزی اندیشیده شود.
رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه ویلاسازی ها در دو استان شمالی موجب از بین رفتن اراضی کشاورزی است، گفت :ضروری است عزم جدی و ملی در جهت صیانت از اراضی باغی و زراعی توسط مسئولان به کار گرفته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال تصمیمات اشتباه برخی مدیران در سالهای گذشته امروز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هستیم و باید با اصلاح طرح هادی بستری برای کاهش تخلفات و ساخت سازه های مجاز و ایمن فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمين صادقی نیارکی سامانه پنجره واحد را که هزینه بالایی برای آن در کشور انجام شده است بسیار کاربردی و استفاده از آن را ضروری دانست و اذعان داشت: این سامانه هرگونه تغییرات سرزمینی را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل به ما گزارش میدهد و متاسفانه در استان گیلان استفاده چندانی از آن نشده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بهره نگرفتن از این سامانه موجب تضییع حقوق عامه است و لذا دستگاه قضایی با جدیت مقدمات استفاده از آن را دنبال خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری گیلان سند دار کردن اراضی کشاورزی و مسکونی را مهم و ضروری دانست و ابراز داشت: یکی از مشکلات مردم استان مربوط به مالکیت اراضی زراعی و ملی است که موجب بروز اختلافات ملکی فراوانی شده است لذا طرح حدنگار جهت صدور سند اراضی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی زمین خواران باید با قوت و سرعت به اتمام برسد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید