کد خبر : 14690 تاریخ انتشار : ۱۱شهریور ۱۴۰۳ ساعت 10:52
دستاورد مهم توزیع برق گیلان

عملكرد ۹۸ درصدی درجذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق

عملكرد ۹۸ درصدی درجذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق

شرکت توزیع نیروی برق گیلان از ابتدای سال تا ۶ شهریور سال‌جاری موفق به ثبت عملکرد شاخص با جذب ۹۸ درصدی منابع تخصیصی از طریق دفتر بازار برق شده است.
به گزارش نیمرخ به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان، باتوجه به اجرای طرح استقلال مالی شرکت های توزیع برق از ابتدای سال جاری، عملکرد این شرکت در حوزه بازار برق و انرژی به منظور جذب منابع عدد ۹۸ درصد را نشان می دهد.
از ابتدای سال 1403 و با اجرای طرح مذکور در سطح کشور، شرکت های توزیع اعتبارات خود را از محل فروش انرژی به مشترکین دریافت می کنند.
از ابتدای سال تا ۶ شهریور سالجاری دفتر بازار برق شرکت توزیع برق گیلان ۱۵۸۹ میلیون کیلووات ساعت برق از بورس انرژی خریداری کرده است که این عملکرد منجر به صرفه جویی مبلغی حدود ۶۰ میلیارد تومان در سطح شرکت شده است.
از این رو و با تلاش کارکنان این شرکت عملکرد ۹۸ درصدی درجذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق از ابتدای سال برای این شرکت ثبت شده است.
گفتنی است استقلال مالی شرکت‌های توزیع، مسوولیت این شرکتها را در قبال وصول مطالبات و خرید برق برای تامین نیاز مصرف برق مشترکان بیشتر می کند.
همچنین باتوجه به نحوه اجرای طرح مذکور ، شرکت های توزیع برق ملزم به دریافت بهای برق فروخته شده خود از مشترکان بصورت جاری هستند تا پس از پایش، معادل آن اعتبار و بودجه هفتگی جهت اجرای پروژه ها و طرح های خود در کنار هزینه های جاری دریافت
کنند.
شایان ذکر است طبق دستورالعمل شرکت توانیر مشترکان مصارف سنگین ملزم به خرید برق مورد نیاز خود از بورس انرژی هستند که این موضوع بصورت خرید مستقیم از بورس یا از دفاتر بازار برق شرکت های توزیع برق سراسر کشور امکان پذیر است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید