کد خبر : 14739 تاریخ انتشار : ۱۷شهریور ۱۴۰۳ ساعت 10:27
امام جمعه موقت سنگر:

پیاده راه فرهنگی رشت ضد فرهنگ است

پیاده راه فرهنگی رشت ضد فرهنگ است

امام جمعه موقت  سنگر با ابراز ناراحتی از اینکه پیاده راه فرهنگی رشت ضد فرهنگ است، گفت: برای برطرف کردن این مسائل باید هیات اندیشه ورز تشکیل تا «مسئله یابی» انجام شود تا این چنین ته نشین های غلط یک کارشناس با ادبیات کارشناسی به میدان نیاید و مشکل درست نشود.
 نیمرخ به نقل از شبستان، «رجب اسماعیل‌پور» امام جمعه موقت  سنگر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه چندین ماهی است که میزبان یک شهید خوشنام در سنگر هستیم و حرکت های زیادی برای اینکه این مهمان را در این شهر داشته باشیم انجام شد، گفت: اما آنچه که مد نظر بوده و باید اتفاق می افتاده در همین زمانی که سپری شده، انجام نشده است.
وی افزود: اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود، فضا فضای مناسبی نیست، گعده هایی که آنجا برگزار می شود، عربده کشی هایی که صورت میگیرد با توجه به اینکه مسئولین نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، ادارات بخش و… می بایست حتی اگر این شهید هم آنجا نبود وظیفه داشتند برای رفع آن توجه کنند.
اسماعیل پور با بیان اینکه در چنین مواردی داشتن هیات اندیشه ورز و… برای برطرف کردن این مسائل و دقت در اینکه اینها جزو مسائل مهمی است که باید برای سرو سامان دادن چنین مکان هایی که می توانند کارکرد فرهنگی باشد، تشکیل شود افزود: این اتفاقاتی که در پارک سنگر می افتد هیچ ارتباطی به این شهید ندارد، حالا اگر بعضی از ماها شهید را بهانه می کنیم نه اینکه پشت شهید قائم بشویم، بلکه همه با هم دوستیم و انتقاد وارد است و باید کمک کنیم مطالبه ما حل شود.
وی با تاکید بر اینکه هم مطالبه عمومی مهم است و هم ادای وظیفه مسئولین تصریح کرد: همه در حال زحمت هستند ولی گاهی باید صورت مسئله را پیدا کرد.
اسماعیل پور با استناد به فرمایش رهبری که مسئله اول کشور را فرهنگ و تعلیم و تربیت دانستند، گفت: گرچه الان اقتصاد هم مهم و فوری است اما فرهنگ هم نباید فراموش شود و این «مسئله یابی» است.
وی اضافه کرد: اولویت بندی و راهکار پیدا کردن از موارد مهم است و همه مردم و نمازگزاران و جامعه ایمانی کمک کنیم این موضوع برطرف شود.
اسماعیل پور در ادامه با اشاره به قتل یه روحانی در شهر لاهیجان و پس از چند ماه ضرب و جرح یک روحانی در رشت اظهار کرد: اگر چه نگاه ما به دنبال شهادت است اما قرار نیست کسی قمه ای در می آورد ما هم برویم جلو بگوییم بزن، بلکه باید عکس العمل متناسب انجام دهیم که آن ضرر را از خود دفع کنیم که یه مورد فردی است.
وی ادامه داد: اما اینکه چکار کنیم این اتفاقات در سطح جامعه نیفتد دستگاه ها مسئول هستند و حتی اگر پیشگیرانه نگاه کنیم حتما قوه قضاییه در پیشگیری آن نقش دارد.
اسماعیل پور تصریح کرد: خوشبختانه در هر دو پرونده روند قضایی در حال اجرا است اما باید قوه قضاییه جریمه ای برای بازدارندگی چنین اتفاق هایی در نظر بگیرد و مجلس، مجریه و قوه قضاییه برای این حرکت ها فکری اساسی کنند چون موضوع، موضوع اعتقادی است، ازین رو باید بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه وقتی موضوع اعتقادی می شود اینجا همه دستگاه ها نقش دارند و باید وظیفه خود را انجام دهند خاطر نشان کرد: جامعه باید به سمت صلاح و امنیت پیش برو و فضا، فضای آرامی باشد و این از وظایف دستگاه های انتظامی و قضایی است که بیشتر می بایست روی این قضیه دقت کنند تا آرام آرام جامعه به سمت حکومتی جهانی برود.
خطیب جمعه سنگر در ادامه، سخنرانی حضرت آقا را در جمع هیات دولت، دارای نکات مهمی دانست و اظهار کرد: مسئولین باید بنشینند و حکمت ها را پیدا کنند و به کار ببندند.
وی گفت: توجه به مسئله فرهنگ در نماز جمعه، در فعالیت های اجتماعی مانند جلسات سید الشهدا و… نکته مهمی است زیرا گاهی ته نشین های غلط یک کارشناس با ادبیات و لباس کارشناسی نتیجه معکوس برای فرهنگ جامعه دارد.
اسماعیل پور با انتقاد از تصمیم و بودجه ای که برای پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت گرفته شد، اذعان کرد: حداقل نامش را پیاده راه فرهنگی نمی گذاشتند، چون اصلا نمی شود آنجا را مکان فرهنگی دانست.
امام جمعه موقت سنگر با بیان اینکه منکر زحمات عزیزانی، که فعالیت های فرهنگی انجام می دهند نیستیم  اما اینکه در جلسه سیدالشهدا بیابیم از قناع استفاده کنیم اصلا با هم خوانایی ندارد، افزود: این روالی که در شهر دیده می شود اشاعه فرهنگ غربیست.
وی با ابراز ناراحتی اینکه مسئولین استان یا نمی بینند و یا اگر می بینید باید به این موضوع فرهنگی توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: ما هیات اندیشه ورزی نداریم در حالیکه اولویت است زیرا گاهی اینچنین ته نشین های غلط یک کارشناس با ادبیات کارشناسی به میدان می آید و مشکل درست می شود.
اسماعیل پور با ابراز ناراحتی از اینکه پیاده راه فرهنگی رشت ضد فرهنگ است ادامه داد: این همه بودجه برای آن خرج شده که معلوم نیست چه فرهنگی را به خورد ما دادند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید