کد خبر : 15086 تاریخ انتشار : ۱۸مهر ۱۴۰۳ ساعت 20:17
نماینده عالی دولت در گیلان :

همه ظرفیت‌ها برای رفع چالش‌های جدی گیلان بکار گرفته می‌شود

 همه ظرفیت‌ها برای رفع چالش‌های جدی گیلان بکار گرفته می‌شود

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مسائل اساسی استان تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده و همه تلاش خود را انجام می‌دهم، گفت: بدین منظور برنامه‌های تدوین شده را در راستای بهبود شرایط و ارتقاء استان با قوت پیش می‌برم.
به گزارش نیمرخ/ «هادی حق‌شناس» امروز (چهارشنبه) در دیدارهای جداگانه با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل آب و فاضلاب استان و همچنین جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نظیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس و اعضای نظام پزشکی رشت و حومه، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و… با تاکید بر اینکه در این راه همراهی و وفاق نیاز است، اضافه کرد: اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات استان از جمله پسماند و فاضلاب ترسیم کرده‌ایم که با جدیت پیش خواهیم برد.
وی در ادامه با طرح مشکلات گیلان در حوزه پسماند، فاضلاب و تالاب بین‌المللی انزلی اضافه کرد: علاوه بر ورود گل و لای و رسوبات به تالاب انزلی، فاضلاب انسانی نیز بدان وارد می‌شود که به شدت به زیست بوم آن آسیب زده و می‌زند.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی بندرانزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، اظهار کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود ریزگردهای موجود در آن موجب بروز بیماری‌های پوستی، گوارشی و سرطان‌ها و غیره می‌شود.
وی در بخش دیگری از این دیدارها با قدردانی از تلاش‌های پزشکان و خدمات ماندگار آنان اضافه کرد: امنیت و سلامت دو نعمت ارزشمند در هر جامعه‌ای است و اگر این دو مقوله نباشد؛ پیشرفت و توسعه محقق نمی‌شود از اینرو باید تلاش این گروه‌ها ارج نهاده شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، اظهار کرد: انسان سالم ضامن تامین امنیت بوده و موجب توسعه و پیشرفت می‌شود از اینرو در موضوع اهمیت بخش سلامت هیچ تردیدی نیست و سرمایه‌گذاری در این حوزه و تقویت آن به جامعه سالم و توسعه یافته منجر می‌شود.
حق‌شناس، در زمینه تعرفه‌های خدمات پزشکی و نظام‌های صنفی اضافه کرد: دولت‌ها نباید در این مسایل ورود کنند که هر جا در مباحثی از این دست دخالت کرده موجب بروز ناکارآمدی شده اند.
وی اظهار کرد: تصور دولت‌ها این است که قیمت‌گذاری در موضوعاتی همچون نان و تعرفه پزشکی به نفع مصرف کننده است اما نه، نتیجه نشان داده که اینگونه نیست اما باید نظارت‌ها و پوشش‌های جامعه هدف ارتقاء یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان درباره موضوع مطرح شده برای حضور نمایندگان برخی صنوف در شورای اداری استان عنوان کرد: در صورت نبود مشکل ظرفیت مکان برگزاری، محدویتی برای حضور آنان وجود ندارد.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه همچنین در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین منطقه آزاد انزلی با برشمردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان استان و منطقه آزاد و بنادر موجود گفت: قطع یقین منطقه آزاد امکان جدیدی در استان فراهم کرده که باید با بهره گیری از قابلیت‌های نرم افزاری در کنار طرح مسئله و سخت‌افزار مناسب به بهره وری حداکثری برسد.
حق‌شناس با تاکید بر اینکه گیلان مزیت‌های بی‌نظیری دارد، گفت: باید در راستای تحقق اقتصاد دریا محور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از ظرفیت‌های دریا و نیز ایجاد منافع مشترک با کشورهای همسایه به خوبی بهره‌مند شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید