وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا مصوبه تأثیر معدل فقط شامل پایه دوازدهم شود و تأثیر آن از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد برسد. آموزش و پرورش در وسط میدان تنهاست و پشتیبانیها اندک است.
به گزارش نیمرخ/ «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به آسیبهای روانی و عاطفی و سابقه تحصیلی اشاره کرد و گفت: هدف غایی سند تحول، پرداختن به چندین ساحت بوده است و این مصوبه تنها به ساحت علمی معطوف است و باقی ساحتها را به حاشیه رانده است.
وی ادامه داد: بنا بود در نظام تعلیم و تربیت بر رویکرد کاهش استرس دانشآموزان و خانوادههای آنها تمرکز کنیم؛ نه آنکه دانشآموزان و اولیا را با مشکلات جدی و استرسزا مواجه کنیم.وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه کاهش شرکت در المپیادهای علمی را از دیگر مشکلات این مصوبه دانست، پیشنهاد داد تا مصوبه تأثیر معدل فقط شامل پایه دوازدهم و تأثیر آن از ۶۰ به ۴۰ درصد برسد.
کاظمی با تأکید بر تحلیل فرآیندهای آموزشی به صورت یک دوره ۱۰ ساله، گفت: باید به همه متغیرها جهت بررسی فرآیندهای علمی توجه داشت.وی ریشه مشکلات در آموزشوپرورش را بیتوجهی، کم توجهی و کوچکانگاری به نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: چرا هیچگاه شورایعالی انقلابفرهنگی ماده واحدهای جهت رشد بودجه آموزشوپرورش با ۱۶ میلیون دانشآموز را نمیدهد. در حالی که سهم بودجه این وزارتخانه از دولت ۱۰ درصد است و در سال ۹۲ نیز با ۱۲ میلیون دانشآموز سهممان روی همین عدد بوده است.