سرپرست فرمانداری رشت بر لزوم ارتباط نزدیک و حرفهای میان مدیران و روابط عمومیها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد.
به گزارش نیمرخ/ «سید اسماعیل میرغضنفری» عصر دوشنبه با حضور در معاونت روابط عمومی استانداری گیلان، در دیداری صمیمانه با معاون و همکاران این مجموعه، از تلاشهای مداوم آنان در مسیر اطلاعرسانی و تعامل با افکار عمومی تقدیر کرد.
سرپرست فرمانداری رشت در این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه و روابط عمومی در شکلگیری اعتماد اجتماعی اظهار کرد: اطلاع رسانی باید دقیق، سریع و شفاف باشد؛ خبر اگر به موقع منتشر نشود، دیگر تأثیر خود را از دست میدهد درست مانند غذایی که داغ و تازه است و هرچه از زمان آمادهسازی آن بگذرد، از کیفیتش کاسته میشود.
روابط عمومیها باید همواره آماده، آگاه و در لحظه باشند
وی با بیان اینکه روابط عمومیها پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند، افزود: کار رسانه سخت، پرچالش و در عین حال بسیار حساس است؛ روابط عمومیها باید همواره آماده، آگاه و در لحظه باشند تا بتوانند پیامها را صادقانه و مسئولانه منتقل کنند.
روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد
سرپرست فرمانداری رشت در ادامه تأکید کرد: اگر در جایی خطایی رخ داد، بهترین کار، پذیرش مسئولیت و عذرخواهی صادقانه است. مردم با صداقت همراهی میکنند، اما با فریب نه. هیچ مدیری از خطا مصون نیست، مهم این است که با شهامت و شفافیت با مردم روبهرو شویم. روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد.
میرغضنفری همچنین بر لزوم ارتباط نزدیک، صمیمی و حرفهای میان مدیران و روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید آنقدر به مدیر نزدیک باشد که بتواند با جزئیترین نشانهها، شرایط را مدیریت و هماهنگ کند. این ارتباط مؤثر، از بروز بسیاری از سوءتفاهمها و مشکلات جلوگیری میکند.
وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران روابط عمومی استانداری گفت: بیوقفه در حال تلاش هستید و نقشی کلیدی در شکلگیری ارتباط میان مردم و بدنه اجرایی دارید. امیدوارم در سال جدید با همدلی و انسجام بیشتر، گامهای مؤثرتری در مسیر اطلاعرسانی، امیدآفرینی و پاسخگویی بردارید.
استفاده از همه ظرفیتها در معاونت روابط عمومی برای ارتباط بین مردم و مسئولین
«یاسرعلیجانی» معاون روابط عمومی اداره کل حوزه استاندار نیز با تشکر از حضور سرپرست فرمانداری رشت در این معاونت اظهار کرد: ایجاد ارتباط دوطرفه بین مردم و مسئولین از وظایف روابط عمومیها است و معاونت روابط عمومی در همین مسیر از همه ظرفیتهای موجود استفاده میکند.
علیجانی با اشاره به کسب رتبه برتر معاونت روابط عمومی اداره کل حوزه استانداری گیلان در ارزیابی کمی و کیفی اخبار از سوی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع اقدامات و عملکرد دولت در استان رسالت اصلی روابط عمومی دستگاههای اجرایی است