سرپرست شهرداری رشت گفت: اقدامات در حوزه شهر خلاق خوراک باید به گونهای باشد تا مردم به طور ملموس آن را حس کنند و ثبت یک برند به تنهایی کافی نیست.
به گزارش نیمرخ گیلان/ یوسف یزدانی گفت: شهرداری رشت به مناسبت ۲۰ آذر ماه مصادف با هفتمین سال ثبت شهر رشت در سازمان بینالمللی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی، برنامههای ویژهای را تدارک دیده است.
یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق را پوشش میدهد، اظهار داشت: این هفت حوزه شامل صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانهای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی است که شهر رشت هم جزو دارندگان یکی از این عناوین محسوب میشود.
سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: در آذر سال ۹۴ دو شهر از ایران یعنی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی و اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شد و در هفت سال اخیر شهرداری رشت برای حفظ این جایگاه اقداماتی را به انجام رسانده است.
ثبت یک برند به تنهایی کافی نیست
یزدانی با تاکید بر اینکه اقدامات زیادی در رابطه با شهر خلاق خوراک شناسی رشت به انجام رسید اما به دلایلی شکوفا نشد، اذعان کرد: معتقدم اقدامات در حوزه شهر خلاق خوراک باید به گونهای باشد تا مردم به طور ملموس آن را حس کنند، بنابراین ثبت یک برند به تنهایی کافی نخواهد بود.
سرپرست شهرداری رشت حفظ برند شهر خلاق، استفاده از ظرفیتهای گردشگری آن و انجام اقدامات ملموس در این بخش را اولویتی که توسط شهرداری دنبال میشود خواند و گفت: ۲۰ آذر ماه امسال هفتمین سال ثبت شهر رشت در سازمان بینالمللی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی است؛ بنابراین شهرداری رشت به همین مناسبت ویژه برنامههایی را تدارک دیده است.
وی در مورد ویژه برنامه های تدارک دیده شده این روز اضافه کرد: کارگاه غذاهای فراموش شده، آموزش غذاهای گیلانی(کارگاه مادر و کودک)، کارگاه گردشگری شهر خلاق و پیشینه شواهد خوراک در گیلان بر اساس مطالعات باستان شناسی از جمله این برنامهها است.
یزدانی اضافه کرد: در انتهای برگزاری این دوره های آموزشی ویژه شهر خلاق خوراک شناسی، به شرکتکنندگان گواهی نامه مهارت آموزی ویژه فنی و حرفهای اعطا خواهد شد.
سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: برای شکوفایی برند شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو، پرورش استعدادهای بومی و محلی، برگزاری انواع دورههای آموزشی و کارگاهها برای حفظ فرهنگ خوراک شناسی شهر رشت، بازاریابی و تبلیغات، ایجاد زیرساخت ها و تلاش برای شناساندن و معرفی این شهر در سطح بین المللی از دیگر اقداماتی است که شهرداری رشت در اولویت قرار داده است.