مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با توسعه کنتور هوشمند،امکان ارسال فرمان قطع و وصل و همچنین اخطار پیش از قطع به مشترک مقدور می شود.
به گزارش نیمرخ گیلان/ جبار کوچکینژاد، نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن دیدار با «محمد تقی مهدیزاده» مدیرعامل این شرکت، به گفتگو پیرامون مسائل روز صنعت برق و بررسی راهکارهای عبور از پیک زمستان سال جاری پرداخت.
اقدامات اساسی و زیربنایی در صنعت برق کشور کاملا محسوس و ضروری است
در این دیدار کوچکینژاد اظهار داشت: صنعت برق کشور طی سالیان اخیر با چالش جدی مواجه شده و نیاز به اقدامات اساسی و زیربنایی در این حوزه کاملا محسوس و ضروری است.
وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیت و ضرورت وجود برق در زندگی مردم، تامین رفاه و آسایش شهروندان در گرو پایداری شبکههای برق است.
نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: با عنایت به گذر موفق از تابستان سالجاری، شایسته است تدابیری اندیشیده شود تا با همیاری و همکاری سازمانهای ذیربط و همکار باصنعت برق ، پیک زمستانی پیش رو نیز با موفقیت سپری شود.
کوچکینژاد در ادامه ضمن تقدیر از تلاشهای شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص اجرای مستمر و پرسرعت پروژه تعویض شبکههای فرسوده با کابل خودنگهدار، برخی درخواستهای مردمی و مطالبات عمومی در حوزه انتخابیه خود را مورد پیگیری قرار داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان هم در این نشست ضمن استماع درخواستهای مردمی مطروحه، به تلاشهای کارکنان این شرکت جهت خدمات رسانی بهتر به مشترکین اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مطلوب در گرو جذب منابع مالی مورد نیاز است و در این زمینه نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیارحائز اهمیت است.
توسعه کنتور هوشمند، مهمترین ابزار برای پیادهسازی طرحهای مدیریت مصرف
محمد تقی مهدیزاده،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود: تجربه موفق گذر از پیک بار تابستان سال جاری نشان داد که برای تأمین برق پایدار باید به سمت مدیریت بار مشترکین حرکت کرد، لذا رویتپذیری و کنترلپذیری مصرف مشترکین از طریق توسعه کنتور هوشمند، یکی از مهمترین ابزارها برای پیادهسازی طرحهای مدیریت مصرف میباشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح امکان ارسال فرمان قطع و وصل و همچنین اخطار پیش از قطع به مشترک مقدور میباشد؛ به نحوی که قابلیت محدودیت بار از طریق کنتور هوشمند انجام میشود و با کنترلپذیر کردن مشترکین پرمصرف از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای آنها در ایام پیک فراهم میشود که میتواند کمک بسزایی در پایداری شبکه وعدم قطع سایر مشترکین داشته باشد.
مهدیزاده گفت: برای خدمترسانی شایسته و مناسب به مردم همراهی و همدلی مشترکین لازم و ضروری است و امیدواریم بتوانیم با تلاش و کوشش تمامی کارکنان و همگرایی مدیران ارشد استان، خدمت رسان مردم شریف گیلان به بهترین شکل ممکن باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در خاتمه به اپلیکیشن «برق من» اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه میتوانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق به صورت غیرحضوری بهرهمند شوند.