گمرک-هنوز-هیچ-خودرویی-وارد-کشور-نشده-است<-p> " /> گمرک-هنوز-هیچ-خودرویی-وارد-کشور-نشده-است<-p> " />
کد خبر : 5882 تاریخ انتشار : ۲۸آذر ۱۴۰۱ ساعت 13:53

گمرک:هنوز هیچ خودرویی وارد کشور نشده است


	گمرک:هنوز هیچ خودرویی وارد کشور نشده است

سخنگوی گمرک درمورد آخرین وضعیت واردات خودروهای خارجی به کشور گفت: تا این لحظه هیچ خودرویی وارد کشور نشده است.
نیمرخ گیلان/ شمارش معکوس برای ورود خودروهای خارجی به کشور آغاز شده است و در این راستا وزارت صمت سیزدهم آذرماه اعلام کرد که فرآیند واردات خودرو به کشور سرعت گرفته است و برخی مدل‌ها به پشت مرز رسیده اند.
همچنین ۲۲ آذرماه فاطمی امین، وزیر صمت اعلام کرد که از ابتدای آبان‌ماه که آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد ۴۰۰ متقاضی تقاضای خود را اعلام کرده‌اند که ۲۷ مورد از آنها واجد شرایط اولیه بوده و چهار شرکت ثبت سفارش انجام داده و اولین خودروهای وارداتی هفته آینده در گمرک است.
با این حال به نظر می‌رسد هنوز هیچکدام از خودروها وارد خاک کشور نشده‌اند.
بر این اساس سیدمرتضی عمادی، سخنگوی گمرک به ایسنا توضیح داد: گمرک تا کنون سندی دریافت نکرده است و طبق آخرین اطلاعاتی که از گمرکات مختلف مخصوصا جنوب کشور دریافت کرده‌ایم تا این لحظه هیچ خودرویی وارد نشده است.

خودروی خارجی برنده شدند اما تحویل نگرفتند!
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی  هم از مراجعه نکردن برخی برندگان مزایده خودروهای خارجی برای تحویل گرفتن خودروها خبر داد.
عبدالمجید اجتهادی به این سوال که آیا همه خودروهای خارجی که به مزایده گذاشته شده بودند تعیین تکلیف شدند یا خیر، پاسخ داد: همه خودروها تعیین تکلیف نشده‌اند؛ زیرا برخی برندگان مزایده برای بردن خودروها اقدام نکردند و به همین دلیل حدود ۳۸ دستگاه خودرو هنوز در انبارها مانده است.
وی تاکید کرد: درواقع این خودروها در مزایده فروش رفتند اما برنده مزایده به هر دلیلی خرید خود را نهایی نکرده و به همین دلیل ضمانت‌نامه‌اش حذف شده است. بنابراین این خودروها دوباره در دی‌ماه به مزایده گذاشته می‌شود.
بر اساس این گزارش، سرانجام خودروهای خارجی دپو شده در گمرک به مزایده رسید و در این راستا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکنون اقدام به برگزاری سه دوره مزایده خودرو کرده است. در دور نخست  ۱۰۴۰ دستگاه را به مزایده گذاشت که از این تعداد ۷۶ دستگاه به فروش نرفت و باعث شد دور دوم مزایده نیز برگزار شود. در دور سوم نیز ۳۸ دستگاه خودروی سواری به مزایده گذاشته شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید