بهره‌برداری-از-پروژه-پارک-«ابن-سینا»-در-پل-طالشان-رشت<-span><-span><-span><-p> " /> بهره‌برداری-از-پروژه-پارک-«ابن-سینا»-در-پل-طالشان-رشت<-span><-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6484 تاریخ انتشار : ۲۰بهمن ۱۴۰۱ ساعت 09:10

در هفتمین روز از دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از پروژه پارک «ابن سینا» در پل طالشان رشت


	بهره‌برداری از پروژه پارک «ابن سینا» در پل طالشان رشت

به میمنت هفتمین روز از دهه مبارک فجر، پارک محله ای «ابن سینا» پل طالشان رشت با هزینه حدود دو میلیارد تومان به همت شهرداری رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش نیمرخ گیلان/ همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر آیین افتتاح وبهره برداری از پارک محله ای « ابن سینا » باحضور فرماندار و شهردار رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر ، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ، مدیر، معاونین، تعدادی از مسئولین منطقه ۵ شهرداری رشت و جمعی از اهالی محل برگزار شد.

ایجاد پارک ابن سینا، اقدامی بسیار مناسب و بجا بود

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار شهرستان رشت در مراسم بهره‌برداری از پارک محله‌ای ابن سینا واقع در منطقه ۵ شهری رشت که به همت شهرداری به انجام رسید، با اشاره به لزوم شادابی محیط شهری و افزایش سرانه فضای سبز، اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال و در پاسخ به یکی از مطالبات به حق مردمی برای عدالت در برخورداری، شاهد اجرای طرح‌های خوبی در نقاط مختلف شهری و روستایی رشت بوده‌ایم.

وی بهبود شرایط زندگی را از وظایف مهم شهرداری ها دانسته و افزود: توجه به گسترش فضای سبز و ایجاد پارک ها، نقش موثری در سلامت روانی و شادابی روحیه شهروندان خواهد داشت.

امام پناهی با ذکر این مطلب که در نیاز سنجی مناطق مختلف شهری و با توجه به وجود دانشگاه آزاد و مجتمع‌های مسکونی در این محدوده، ایجاد پارک ابن سینا اقدامی مناسب و بجا بوده است، گفت: افزایش تعداد پارک های محله علاوه بر آماده کردن فضایی سالم برای استفاده اهالی، نقش موثری در کنترل و کاهش آلودگی های مختلف زندگی شهری داشته و با استفاده روزانه ساکنین از آن، موجبات همگرایی بیشتر اهالی در جهت رونق و آبادانی محلات رافراهم می آورد.

 در سال ۱۴۰۲، توجه ویژه‌ای به احداث پارک های محله ای خواهیم داشت

علیرضا تاج شهرستانی ، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت هم در این مراسم گفت: به عنوان عضو شورای شهر همیشه دغدغه توسعه و آبادانی شهر، به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار را داریم و از چند طریق در ردیف بودجه‌های مختلف برای آن درنظر گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت:  احداث پارک های محله ای کارکردهای مختلفی دارند که یکی از آن‌ها کارکرد اجتماعی و فرهنگی و ایجاد نشاط در شهر است و ما به همین دلیل در  سال ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهیم داشت .

تاج شهرستانی گفت : شهر رشت دارای پتانسیل های زیادی است که نیاز به توجه مضاعف دارد  و نگاه های مقطعی و گذرا در گذشته  موجب رکود در بخشهای مختلف عمران شهری وتوسعه متوازن آن گردیده که همین امر فرصتهای رشد وگسترش از آن را سلب نموده است؛ لذا محرومیت وعقب ماندگی در عمران و فرهنگ شهری یک دغدغه است که نیاز به همت مسئولان وتلاش مردم عزیز دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه گفت: مجموعه شورای شهر و شهرداری در تلاش است تا ضمن از بین بردن موارد فوق، نسبت به توسعه یکنواخت عمران شهری در بخشهای مختلف ومتناسب با شهر ایده آل قدم بردارد

پارک محله‌ای ابن سینا واقع در پل طالشان رشت، به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و هزینه‌کرد یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان با جدول گذاری، پیاده روسازی، ایجاد فضای سبز و نصب روشنایی، نرده و مبلمان مناسب، آماده استفاده همشهریان عزیز شده است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید