زنده-گیری-<-span>۵<-span>-راس-خوک-در-شهرستان-لاهیجان<-span><-p> " /> زنده-گیری-<-span>۵<-span>-راس-خوک-در-شهرستان-لاهیجان<-span><-p> " />
کد خبر : 6538 تاریخ انتشار : ۲۴بهمن ۱۴۰۱ ساعت 12:23

زنده گیری ۵ راس خوک در شهرستان لاهیجان


	زنده گیری ۵ راس خوک در شهرستان لاهیجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان از زنده گیری ۵ راس خوک که وارد محیط شهری این شهرستان شده بود،خبر داد.

به گزارش نیمرخ گیلان/ علی امیری افزود: پرسنل اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان به محل اعزام و با همکاری پرسنل شهرداری لاهیجان اقدامات لازم جهت کنترل گله خوکی که وارد شهر شده بودند را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت:  با توجه با استفاده از اسلحه بیهوشی توسط کارشناسان  با تجربه و متخصص، سه راس از خوک ها زنده گیری و ۲ راس نیز به بیرون شهر و داخل جنگلهای زیر تله کابین هدایت شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی بدون توجه به تذکرات متعدد این اداره ودوستداران حیات وحش اقدام به تغذیه دستی حیات وحش می نمایند، گفت: غذا دادن به حیوانات ممکن است در برخی حس مهربانی به طبیعت را ایجاد کند اما این کار نظم اکوسیستم را برهم می زند.

امیری ادامه داد: علاوه براین ،غذا دادن به حیات وحش باعث کاهش ترس آنها از انسان ها می شود و در نتیجه موجب نزدیکی بیش از حد آنها به محیط زندگی انسان ها می شود و از عواقب این امر بروز تنش های اجتناب ناپذیر بین انسان و حیوان است؛ کما اینکه در مورد اخیر اگر اقدام به موقع رخ نمی داد وخوک های مذکور مهار نمی شدند ،خطرات ناگواری را در پی داشت.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید