دولت-و-مجلس-مشکلات-هنرمندان-را-حل-کنند<-span><-span><-span><-p> " /> دولت-و-مجلس-مشکلات-هنرمندان-را-حل-کنند<-span><-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6715 تاریخ انتشار : ۱۱اسفند ۱۴۰۱ ساعت 15:11

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

دولت و مجلس مشکلات هنرمندان را حل کنند

حل مشکلات درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است


	دولت و مجلس مشکلات هنرمندان را حل کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی  شورای شهر رشت با بیان اینکه برخی هنرمندان با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: حل مشکلات درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است.

به گزارش نیمرخ گیلان/«علیرضا تاج شهرستانی» ظهر امروز پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی «گیلدخت» در رشت افزود: از مسئولان کشوری و  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم یک بار برای همیشه مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی هنرمندان در قالب یک طرح مهم توسط دولت و مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

تاج شهرستانی در جمع هنرمندان استانی و کشوری گفت: تقریبا هر شغلی به وزارتخانه‌ یا ارگانی متصل است اما قشر هنرمند متولیِ مشخص ندارد؛ در حالی که این قشر بیشترین تاثیر را در جامعه دارد.

وی اظهار داشت: بنده در ابتدای ورود به شورای شهر رشت این پیشنهاد را دادم که هر یک از ادارات شهر و استان یکی دو چهره هنری از شهر خود را استخدام کنند تا قشر هنرمند با برخورداری از درآمدی ثابت و با آرامش و انگیزه بیشتر، در استعداد هنری خود به شکوفایی و خلاقیت های جدید برسند که در نهایت نتایج این شکوفایی به جامعه خواهد رسید.

حل مشکلات درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است

تاج شهرستانی تاکید کرد: حل چالش های درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است که باید از سوی مسئولان سطح کلان حل شود و درخواست ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که به این خلأ موجود و مهم توجه شود و یکبار برای همیشه جایگاه شغلی قشر هنرمند جامعه تثبیت گردد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری سرود «سلام فرمانده» به عنوان نمونه ای از هنر در هارمونی شعر و موسیقی و تاثیر آن بر افکار عمومی گفت : به قابلیت جذاب و قدرت هنر نمی توان و نباید بی‌توجه بود .

وی در خاتمه از تمامی دست اندرکاران، هنرمندان پیشکسوت ، هنرمندان جوان و جویای نام و چهره های حاضر جامعه هنری گیلان در جشنواره  «گیلدخت» و همچنین تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری رشت و سایر ارگانهای مرتبط با برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «گیلدخت» با موضوع زن از نهم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور ۹ گروه نمایشی از هفت استان کشور در رشت برگزار شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید