پرداخت-بیش-از-6هزار-فقره-کمک-هزینه-ازدواج-توسط-تامین-اجتماعی-گیلان<-span><-span><-p> " /> پرداخت-بیش-از-6هزار-فقره-کمک-هزینه-ازدواج-توسط-تامین-اجتماعی-گیلان<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6856 تاریخ انتشار : ۲۷اسفند ۱۴۰۱ ساعت 16:29

پرداخت بیش از ۶هزار فقره کمک هزینه ازدواج توسط تامین اجتماعی گیلان


	پرداخت بیش از 6هزار فقره کمک هزینه ازدواج توسط تامین اجتماعی گیلان

از ابتدای اجرای خدمات غیرحضوری تاکنون، بیش از 6 هزار فقره کمک هزینه ازدواج توسط تامین اجتماعی گیلان پرداخت شده است .
به گزارش نیمرخ گیلان/ کمک هزینه ازدواج در زمره تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی محسوب گردیده و به بیمه شدگان اجباری که حداقل دارای دو سال سابقه پرداخت حق بیمه طی 5 سال قبل از ازدواج بوده و عقد آنان دائم و برای اولین بار است ، پرداخت می شود .
بر اساس آمار منتشره مرکز آمار و اطلاعات این اداره کل ، از ابتدای امکان پرداخت غیرحضوری کمک هزینه ازدواج در سال 1399 تاکنون تعداد 6060 فقره سند این تعهد صادر و بیش از 20 میلیارد تومان به مشمولین پرداخت شده است .
شایان ذکر است کمک هزینه ازدواج در زمره یکی از تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی قلمداد میگردد و به آن دسته از بیمه شدگان اجباری که در 5 سال قبل از تاریخ عقد حداقل دارای دو سال بیمه پردازی باشند تعلق میگیرد .
ازدواج اول و دائمی بودن آن از دیگر شرایط استحقاق دریافت این تعهد بوده و در صورت داشتن شرایط مذکور برای زوجین ( زن و مرد ) ، هر دو به صورت مستقل امکان برخورداری از آن را خواهند داشت .
گفتنی است در همین مدت تعداد 5525 فقره کمک هزینه کفن و دفن ( تدفین ) با مبلغ تعهداتی 16 میلیارد تومان نیز توسط تامین اجتماعی گیلان پرداخت شده است .

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید