تشکیل-دفتر-خیرین-حوزه-میرزا-در-میراث-فرهنگی-گیلان<-span><-span><-p> " /> تشکیل-دفتر-خیرین-حوزه-میرزا-در-میراث-فرهنگی-گیلان<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 7045 تاریخ انتشار : ۲۶فروردین ۱۴۰۲ ساعت 11:29

مدیرکل میراث ‌فرهنگی گیلان خبر داد

تشکیل دفتر خیرین حوزه میرزا در میراث فرهنگی گیلان

مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردارجنگل نیازمند۵۰ میلیارد اعتبار


	تشکیل دفتر خیرین حوزه میرزا در میراث فرهنگی گیلان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تشکیل دفتر خیرین میرزا در این اداره کل خبر داد و گفت: حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردارجنگل ۵۰ نیازمند میلیارد تومان اعتبار است.
به گزارش نیمرخ گیلان/ ولی جهانی در گفت و گو با مهر با اشاره به وجود مفاخر و شخصیت‌های ارزشمند در گیلان، اظهار کرد: گیلان مملو از چهره‌های نامی و تأثیرگذار در بخش‌های مختلف است که باید به آنها پرداخته شود.
وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی افتخار گیلان و ایران است، افزود: هر سال اعتبارات زیادی برای معرفی شخصیت میرزا برای دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود اما برای مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل و ساماندهی یادمان‌ها، اعتبارات بسیار اندکی در نظر گرفته می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل و ساماندهی یادمان‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تأمین این مقدار اعتبار از عهده میراث فرهنگی خارج است و می‌طلبد خیرین میراث فرهنگی در این بخش مشارکت داشته باشند.
جهانی از تأسیس اتاق فکر خیرین میراث فرهنگی در حوزه میرزا در گیلان خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در مرمت و بازسازی اماکن و ابنیه حوزه میرزا بسیار اهمیت دارد.
وی از تشکیل دفتر خیرین میرزا در میراث فرهنگی گیلان خبر داد و افزود: پیوستن به دفتر خیرین میرزا به منظور رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب در ساماندهی و مرمت یادمان‌های ملموس و غیرملموس نهضت جنگل مورد تاکید است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید