کسب-رتبه-اول-کشوری-بهزیستی-گیلان-در-پرداخت-تسهیلات-به-جامعه-هدف-بهزیستی<-span><-span><-p> " /> کسب-رتبه-اول-کشوری-بهزیستی-گیلان-در-پرداخت-تسهیلات-به-جامعه-هدف-بهزیستی<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 7153 تاریخ انتشار : ۹اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 00:07

مدیرکل بهزیستی گیلان خبرداد

کسب رتبه اول کشوری بهزیستی گیلان در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف بهزیستی


	کسب رتبه اول کشوری بهزیستی گیلان در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف بهزیستی

مدیرکل بهزیستی گیلان از کسب رتبه اول کشوری بهزیستی استان در زمینه پرداخت تسهیلات در جهت ایجاد کسب و کار خرد و فردی به جامعه هدف بهزیستی خبر داد.
به گزارش نیمرخ گیلان/ سید مهدی خدمت بین دانا  افزود : این برنامه فرایندی با هدف کلی توانمندسازی، ارتقاء و بهبود سطح معیشت زندگی و مقاوم سازی در برابر شوک های اقتصادی افراد کم درآمد وآسیب پذیر واجد شرایط با تأکید بر قشر زنان و جوانان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست است
وی گفت: : در این برنامه گروه هدف با ایجاد یا توسعه کسب و کار خرد و فردی از طریق تشکیل و توانمند سازی گروههای خودیار به عنوان واسطه مالی محلی به تسهیلات بانک کشاورزی دسترسی می یابند.
خدمت بین دانا در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق این برنامه در سال ۱۴۰۱  تعداد ۱۸۱ فقره وام به مبلغ ۲۸۰/۸۳۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال از طریق بانک کشاورزی به گروه های خودیار پرداخت گردید که در این زمینه رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات کسب نمودیم.
مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین توسعه و گسترس کسب و کارهای خرد در روستاها ، بهبود وضعیت معیشت افراد عضو گروه های خودیارمتشکل از افراد کم درآمد و آسیب پذیر، استفاده از امکانات و فرصت های روستا به منظور کاهش مهاجرت، پرداخت وام های بانکی به گروه های خودیار متقاضی و دارای شرایط بدون ضامن و وثیقه با اعتبارسنجی توسط کارشناس بانک کشاورزی و نماینده موسسه تاک، بهره مندی از خدمات غیرمالی از جمله آموزش های فنی و مهارتی (خیاطی،بافندگی،پرورش قارچ،کامپیوتر و...)،مشاوره های لازم، بیمه و .... را از مزایای برنامه مالی خرد برشمرد و گفت : این برنامه باهدف حمایت از مددجویان بهزیستی اجرا می شود و سازمان بهزیستی در صورت احراز شرایط قانونی جامعه هدف در خصوص دریافت تسهیلات همواره حامی مددجویان خواهد بود.
گفتنی است این برنامه در استان گیلان از بهمن ماه سال ۱۳۹۲ آغاز  و در چهار فاز اجراء گردیده است که دستاورد آن در این استان بدین شرح است:
نام شهرستانهای مجری برنامه: آستانه اشرفیه-لاهیجان-رودسر-لنگرود-رشت-فومن-رضوانشهر -انزلی-تالش
تعداد کل گروه های خودیار تشکیل شده : ۴۰۰ گروه
تعداد افراد عضو گروه : ۶۹۸۷ نفر
تعداد زنان سرپرست خانوار،خودسرپرست وبدسرپرست عضو گروه : ۳۶۹ نفر
تعداد وام های پرداختی بانک کشاورزی از ابتدای شروع برنامه تاکنون : ۹۰۶ گروه
کل مبلغ وام های پرداختی از بانک کشاورزی : ۷۲۰/۱۸۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال
تعداد اشتغال ایجاد شده و توسعه اشتغال : ۳۱۱۴
تعداد مجریان محلی برنامه : ۲۰
تعداد تسهیلگران برنامه : ۲۹

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید