بنیاد-شهید-در-معرفی-جانباختگان-منابع-طبیعی-به-عنوان-«شهید»-کوتاهی-می-کند<-span><-span><-p> " /> بنیاد-شهید-در-معرفی-جانباختگان-منابع-طبیعی-به-عنوان-«شهید»-کوتاهی-می-کند<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 7189 تاریخ انتشار : ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 00:43

یک مسئول سازمان منابع طبیعی کشور در مراسم شهید پیروی در رشت :

بنیاد شهید در معرفی جانباختگان منابع طبیعی به عنوان «شهید» کوتاهی می کند


	بنیاد شهید در معرفی جانباختگان منابع طبیعی به عنوان «شهید» کوتاهی می کند

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی با ابراز تاسف از عدم اعلام ۱۴۰ جان باخته حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان «شهید» گفت : بنیاد شهید در معرفی جانباختگان منابع طبیعی به عنوان شهید کوتاهی می کند.

به گزارش نیمرخ گیلان/ به مناسبت هجدهمین سالگرد شهادت شهید «ناصر پیروی» رییس اسبق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال، آیین عصر خاطره محیط بانان و جنگلبانان گیلانی با حضور «سرخوش کرم زاده » مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، «حمزه عشوری» مدیرکل محیط زیست استان، «مسکنی» رئیس جهاد دانشگاهی گیلان، روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه، جمعی از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ، آبخیزداری و یگان حفاظت محیط زیست ، همسر شهید پیروی و اصحاب هنر و رسانه  در سالن همایش های محیط زیست استان گیلان برگزار شد.

«سید یوسف مرادی» مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکتهای  مردمی سازمان منابع طبیعی در این  مراسم ضمن تشکراز بانیان برگزاری مراسم شهید پیروی اظهار داشت : باید شهید پیروی ها گرامی داشته شوند، قبل از اینکه دیر شود.

وی ادامه داد: اگر سازمان منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد شهید در زمینه ایثار و شهادت هزینه می کنند، لطف به امنیت ملی است نه خانواده شهدا؛ چرا که خانواده شهدا نیازی به برگزاری چنین برنامه هایی  ندارند و این مراسم ها به نوعی سرمایه گذاری است.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی با ابراز تاسف از کوتاهی بنیاد شهید در معرفی جانباختگان منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان «شهید» گفت : تاکنون140 جان باخته در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی داشته ایم اما هنوز به عنوان شهید اعلام نشده اند .

مرادی اظهار داشت: جنگلبانان و محیط بانان پلیس آینده  و امنیت زیستی هستند و در سخت ترین شرایط کارشان را انجام می دهند؛ بنابراین نباید به هیچ وجه انگیزه هایشان را کم کنیم بلکه باید همیشه هوادار آنها بوده  و قدردان  زحمتهایشان باشیم.

وی از همه مردم ایران به خاطر کوتاهی های صورت گرفته در گذشته توسط سازمان منابع طبیعی در عدم ترویج و شناساندن شهدای جنگلبان عذرخواهی کرد و گفت : باید بابت اشتباهات و کوتاهی های صورت گرفته، جرات عذرخواهی از مردم ایران را داشته باشیم.

مرادی همچنین از برگزاری جشنواره شهید پیروی در حوزه هیرکانی  خبر داد و گفت : به زودی یادمان این شهید عزیز نیز در محل شهادتش نصب خواهد شد.

شهید «ناصر پیروی» شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود . او در سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

شهید پیروی در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

شهید مهندس پیروی، ۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، مظلومانه به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد

عصر خاطره محیط‌بانان و جنگل‌بانان به یاد شهید حافظ منابع طبیعی در گیلان از سوی جهاد دانشگاهی گیلان با همکاری محیط‌ زیست گیلان ، حوزه هنری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست در رشت برگزار شد..

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید