رشد-بیش-از-8-درصدی-تعداد-بازنشستگان-تحت-پوشش-تامین-اجتماعی-گیلان-در-سال-گذشته<-span><-span><-p> " /> رشد-بیش-از-8-درصدی-تعداد-بازنشستگان-تحت-پوشش-تامین-اجتماعی-گیلان-در-سال-گذشته<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 7253 تاریخ انتشار : ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 15:36

سرپرست تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد

رشد بیش از ۸ درصدی تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته


	رشد بیش از 8 درصدی تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته

سرپرست تامین اجتماعی گیلان از افزایش 8/3 درصدی تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان در سال گذشته خبر داد و گفت : تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در سال 1401 با 8700 نفر افزایش، بیش از 8/3 درصد رشد داشته که این رقم بیانگر پیوستن 2 هزار بازنشسته جدید نسبت به سال قبل است.
به گزارش نیمرخ گیلان/ «کیوان مرتضوی» با بیان اینکه طی دو دهه اخیر با یک رشد فزاینده نامتعارف و غیر طبیعی ، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان بیش از 5 برابر شده است، افزود : در این بین بازنشستگان دارای بیشترین جمعیت و بالاترین سهم و میزان رشد بوده اند .
وی با اشاره به اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش در طول سال 1401 از 104 هزار و 284 نفر به  112 هزار و 971 نفر رسیده و با افزایش حدود 8700 نفری معادل 8/3 درصد افزایش داشته است ، اظهار داشت : نکته قابل تامل اینکه میزان افزایش تعداد بازنشستگان در سال قبل از آن 6700 نفر با رشدی معادل 7 درصد بوده است .
مرتضوی با تاکید بر اینکه تعداد بازنشستگان در سال 1400 از 97 هزار و 512  نفر به 104 هزار و 284  نفر رسیده بود، تاکید کرد: در سالهای اخیر علاوه بر افزایش صعودی تعداد مستمری بگیران که کاملاً طبیعی است، شاهد رشد فزاینده هر دوره نسبت به قبل هستیم.
 وی در ادامه از رشد 2/1 درصدی ازکارافتادگان و 5/2 درصدی بازماندگان در سال 1401 خبر داد و اذعان داشت: در سال گذشته حدود 3 هزار نفر به آمار بازماندگان و 150 نفر به ازکارافتادگان اضافه شدند.
سرپرست تامین اجتماعی گیلان رشد کلی گروه های سه گانه مستمری بگیران در استان گیلان را در سال 1401 کمی بیشتر از 7 درصد برشمرد و افزود : هرچند این میزان درصد رشد تغییر چندانی نسبت به سال قبل از آن نداشته ، ولی چون عدد اولیه مبنا بزرگتر گردیده ، در مجموع شاهد رشد تعدادی افراد نسبت به سال 1400 هستیم.
مرتضوی ادامه داد:  در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه بین 950 تا 1000 نفر به جرگه مستمری بگیران تحت پوشش در استان پیوسته اند که بازنشستگان با متوسط 700 تا 720 نفر در هر ماه، بالاترین سهم را داشته اند .
شایان ذکر است در سال 1401 بیش از 11 هزار میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها به مشمولین تحت پوشش در تامین اجتماعی گیلان پرداخت شده است .  

تعهدات مربوط به پرداخت مستمری ها در گیلان 6 برابر هزینه های درمانی
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان در ادامه به تعهدات مربوط به پرداخت مستمری ها نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 11 هزار میلیارد تومان بابت انواع مستمری ، افزون بر 1850 میلیارد تومان هزینه های درمانی و بالغ بر 450 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به بیمه شدگان و مستمری بگیران خود پرداخت شد.
مرتضوی با بیان اینکه مقدمات اعمال افزایش مستمری های سال 1402 به دنبال مصوبه ابلاغی فراهم شده و تلاش می گردد این افزایش در اردیبهشت ماه در احکام این عزیزان لحاظ و پرداخت گردد، افزود : در سال گذشته بیش از 11000 میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری های بازنشستگان ، ازکارافتادگان و بازماندگان به مشمولین تامین اجتماعی گیلان پرداخت شده است .
وی همچنین اذعان داشت : در همین مدت مجموع هزینه های درمانی در بخشهای مستقیم ( مراکز ملکی ) و غیرمستقیم ( خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد ) که به وسیله همکاران استان در مدیریت درمان تحقق یافته، بیش از 1850 میلیارد تومان بوده و افزون بر 450 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری نیز در سال گذشته پرداخت شده است .
سرپرست تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تعهدات بلندمدت بزرگترین گروه تعهداتی سازمان تلقی میگردد، این رقم را در استان حدود 6 برابر هزینه های بخش درمان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اعمال رشد 27 درصدی برای مستمری بگیران حداقل بگیر و افرادی که به نسبت سابقه تعهدات دریافت می نمایند و رشد 21 درصدی برای سایر سطوح ، در کنار رشد فزاینده پیوستن نفرات جدید به این جرگه ، پیش بینی می شود میزان تعهدات پرداختی مستمری ها در سالجاری ماهانه به حدود 1200 میلیارد تومان افزایش یابد .

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید