امسال-باید-بیش-از-۹-میلیون-اصله-نهال-در-گیلان-تولید-کنیم<-span><-span><-p> " /> امسال-باید-بیش-از-۹-میلیون-اصله-نهال-در-گیلان-تولید-کنیم<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 7268 تاریخ انتشار : ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 09:09

مدیرکل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

امسال باید بیش از ۹ میلیون اصله نهال در گیلان تولید کنیم


	امسال باید بیش از ۹ میلیون اصله نهال در گیلان تولید کنیم

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در گیلان، طی امسال باید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال را تولید کنیم، افزود: از این تعداد نهال، متعهد به کاشت 8 میلیون اصله هستیم.
به گزارش نیمرخ گیلان/ سرخوش کرم زاده در حاشیه بازدید از نهالستان های استان گیلان با بیان اینکه مقرر شده طی چهار سال یک میلیارد نهال در کشور تولید و کاشته شود، اظهار کرد: سهم استان گیلان از این یک میلیارد درخت، ۳۲ میلیون اصله است.
وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان طی امسال باید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال را تولید کند، افزود: از این تعداد نهال، متعهد به کاشت هشت میلیون اصله هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه از تولید چهار میلیون و ۴۰۵ هزار اصله نهال در نهالستان های این اداره کل خبر داد و خاطرنشان کرد: توسط بخش خصوصی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است.
کرم زاده از جمع آوری و تیمار بذرها و آماده سازی برای تولید نهال خبر داد و گفت: تولید نهال آغاز شده و در مرحله وجین و مراقبت از نهال ها هستیم تا در فصل کاشت، آماده توزیع و کاشت شوند.
وی از مردم خواست با کاشت درخت و ثبت آن در سامانه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در این پویش مردمی مشارکت کنند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید