کد خبر : 9140 تاریخ انتشار : ۱۰مرداد ۱۴۰۲ ساعت 20:32
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت تاکید کرد

لزوم حمایت از موسسات تخصصی هوش مصنوعی و مجموعه هوش پردازان برای هوشمند سازی شهر رشت

لزوم حمایت از موسسات تخصصی هوش مصنوعی و مجموعه هوش پردازان برای هوشمند سازی شهر رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بر لزوم حمایت از موسسات تخصصی مبتنی بر علوم تخصصی و هوش مصنوعی همچون Cs۵۰ رشت و مجموعه هوش پردازان برای هوشمند سازی شهر رشت و اشتغالزایی های مدرن برای جوانان تاکید کرد.

به  گزارش نیمرخ/ «علیرضا تاج شهرستانی» در هفتاد و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی ضمن تقدیر از همکاران شهرداری رشت در سازمانهای مختلف برای برگزاری مطلوب مراسم عزاداری ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و تقدیر از تلاشهای یکساله سازمانهای تحت پوشش کمیسیون فرهنگی اجتماعی، مشاوران، اصحاب رسانه، روابط عمومی شورا، دبیر کمیسیون و اعضا  گفت : سالی پربار در سال سوم برای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت آرزومندیم.
 در ادامه جلسه «علیزاده» معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ضمن تقدیر از اقدامات کمیسیون فرهنگی در یکسال گذشته گفت : نیمه دوم ماه گذشته با دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص بهره برداری از مجموعه رصد خانه و مجتمع اقامتی کوشیار گیلانی عقد قراردادی داشتیم ولی یکسری معارض در مجتمع اقامتی وجود داشت که شامل یکسری افراد و وسایل شهرداری است و به همین دلیل نتوانستیم تغییر و تحولی در آن مکان داشته باشیم و کار را به طور کامل تحویل این عزیزان بدهیم.
 وی با اشاره به بازدید رئیس داشگاه فردوسی از این مکان اظهار داشت : رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نشستی با شهردار و رئیس شورای شهررشت داشتند و نتیجه بر این شد طی یک قرارداد سه تا چهار ساله با شرکت پیشگامان از زیر مجموعه های دانشگاه فردوسی مشهد برای نوسازی وسایل مجتمع اقامتی اقدام شود.

اعلام آمادگی همکاری دوجانبه دانشگاه فردوسی مشهد و رصدخانه خانه کوشیار رشت
علیزاده تاکید کرد : دانشگاه فردوسی مشهد و رصدخانه کوشیار رشت برای فعالیتهای تحقیقاتی و آموزشی و همکاری های دوجانبه اعلام آمادگی کردند.
 وی افزود: می توانیم از یکسری افراد سازمانهای مردم نهاد که درحوزه نجوم فعالیت دارند برای راه اندازی رصد خانه و آموزشگاه برای دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنیم .
 «رمضانی» نائب رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در ادامه جلسه ضمن اظهار امیدواری برای ایجاد یک شرکت علمی در رصد خانه کوشیارعنوان داشت : به لطف خدا و تلاش عزیزان اگر آموزشگاه نجوم رصدخانه کوشیار گیلانی راه اندازی شود، می توانیم یک آموزشگاه خوب ، علمی و تخصصی داشته باشیم و این باعث می شود شهر رشت در آن حوزه جایگاه ویژه ای پیدا کند.
وی افزود : را ه اندازی این مجموعه باعث می شود ما در حوزه نجوم و کلاسهای آموزشی و سایر موضوعات یک مرکز علمی و گردشگری بین المللی داشته باشیم و امیدواریم به لطف خدا و با وجود این دوستان، این تکنولوژی به ما انتقال داده شود .
«محجوب» سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت : مجموعه رصد خانه کوشیار گیلانی بزرگترین رصدخانه شمال کشور است و در واقع به دلیل دارا بودن آسمان نما و سینمای صد و هشتاد درجه و مجموعه رصدی این یک قابلیت منحصر بفرد است.
 محجوب افزود : این مرکزبا یک پتانسیل خوب می تواند تبدیل به یک مرکز بزرگ و نمونه در سطح کشور شود و نیاز است ما این دانش را داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.
در ادامه این جلسه «مینویی» مدرس هوش مصنوعی مرکز آموزش مهارت های پیشرفته رشت گفت : ما برای اولین بار یک مجموعه ای را با عنوان آموزشگاه هوش پردازان در سطح استان گیلان راه اندازی کردیم .
 مینویی با تشکر از کمیسیون فرهنگی شورا افزود : امیدوارم این جلسه اولین گام برای شروع یک شهر هوشمند در شهر خلاق رشت باشد.
وی از ارائه طرح آموزشگاه هوش پردازان به سازمانهایی مانند شهرداری و استانداری اشاره کرد و اظهار داشت : قبل از ارائه طرح هایی مانند آبیاری ، اتوبوسهای هوشمند و غیره خواستیم یک فرهنگ سازی برای معرفی اینکه هوش مصنوعی و هوشمند سازی چیست ارائه دهیم .
وی با اشاره به اینکه در کنار آموختن یک زبان خارجه ، زبان برنامه نویسی مهارت محور زبان دوم است ، گفت : اگر می خواهیم کودکان خلاق پرورش دهیم، باید به یک یا دو زبان برنامه نویسی آشنایی داشته باشند؛ آموزش متفاوت و نکات کلیدی و راهبردی برای کارمندان نیز می تواند بسیار در محل کار کاربردی باشد.

«عباس نژاد» دیگر عضو شورا نیز مطرح کرد : در زمان های نه چندان دور ماشین نویسی یک حرفه بود و بعدها گفته شد اگر کسی استفاده از کامپیوتر را نداند بی سواد محسوب می شود و در حال حاضر همه مردم ایران توانایی استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند و سواد  رایانه ای را دارند .
وی افزود : ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، هوش مصنوعی وارد دنیا می شود و در این راستا کمیسیون فرهنگی با بنر و نمایشگاه می تواند هوش مصنوعی را به مردم معرفی کند و هر کسی که علاقه به یادگیری داشت، در کلاسهای فنی و حرفه شرکت کند.
عباس نژاد با تاکید به توانمندی و استعداد جوانان اظهار داشت : ایرانی ها بسیار باهوش هستند و ما باید این استعداد ها را شکوفا کنیم و در آینده این نوآوری ها به شهر ما بر می گردد.
 در ادامه جلسه «زره پوش» مشاور کمیسیون فرهنگی هم با بیان اینکه در حال حاضر شهر رشت در زمینه علوم تخصصی دیجیتال و هوش مصنوعی پیشگام هست و رشت به عنوان دومین شهر در ایران دارای جایگاه ویژه ای در تدریس علوم برنامه نویسی حرفه ای و هوش مصنوعی با مدارک بین الملی معتبر است ؛ بنابراین  باید زیرساختهای مناسبی برای نخبگان جوان شهر رشت فراهم باشد تا بتوانند راه های استفاده بهینه و اصولی از این علوم و ایجاد فضاهای اشتغالزایی مناسب برای جوانان علاقه مند را به بهترین شکل ارائه دهند و این حمایت ها یکسان و عادلانه باشد .
در پایان نیز 7 لایحه ارسالی به کمیسیون در زمینه حمایت از هیأت های مذهبی و موسسه کودکان کار و موسسات خیریه مطرح و به رأی گذاشته شد .

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید