کد خبر : 9200 تاریخ انتشار : ۱۶مرداد ۱۴۰۲ ساعت 11:38
مدیر کل صمت گیلان عنوان کرد

پیش‌بینی تحقق ۳۷ درصدی اشتغال توسط صمت گیلان در سال جاری

 پیش‌بینی تحقق ۳۷ درصدی اشتغال توسط صمت گیلان در سال جاری

مدیر کل صمت گیلان از رشد ۲ برابری شرکت‌ های دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال،صنعت، معدن و تجارت گیلان ۳۷ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص دهد.

به گزارش نیمرخ/ «تیمور پورحیدری» در نشست خبری با خبرنگاران گیلان ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد « روز خبرنگار» اظهار داشت: خبرنگاران، تلاشگران و سنگربانان جبهه اطلاع رسانی هستند که در راستای حمایت از تولید و صنعت قلم می‌زنند.

پورحیدری با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان به عنوان کارگروه اثرگذار و فعال تبدیل شده است، اضافه کرد: طی سال گذشته ، گیلان در احیای شرکت‌های راکد، معادن کوچک مقیاس و نظارت بر بازار، جزو 5 استان برتر کشور شد.
رشد ۲ برابری شرکت‌ های دانش بنیان در گیلان

وی از افزایش ۲ برابری تعداد شرکت‌های دانش بنیان در گیلان خبر داد و افزود: این سازمان توانست با اقداماتی روبه جلو تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان را  از ۱۷۱ واحد ، به ۳۷۰ واحد افزایش دهد.

پورحیدری توضیح داد : تعداد شرکت های دانش بنیان استان در سال گذشته ۱۷۱ مورد بود که با پیگیری و ارتباط موثر بین صنعت و همه دانشگاه‌های استان به‌واسطه تفاهم نامه ای برای بهره‌مندی از توان علمی اساتید دانشگاه در راستای بهبود تولید، کاهش هزینه‌های تولید، بروز رسانی ماشین آلات و همچنین آموزش تولیدکنندگان، برنامه ریزی های کاری مطلوبی صورت گرفت و تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان به ۳۷۰ شرکت درحال افزایش است و شاهد رشد ۲ برابری این شرکت‌ ها در گیلان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سه گمرک بزرگ در گیلان، سهم صادراتی استان در سال گذشته را ۷۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این سهم تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست؛ به دلیل این که ۱۰۰ برند صادراتی و تولید کننده در سطح استان وجود دارد که با جدیت و همه ظرفیتشان در حال تلاش هستند.

پیش‌بینی تحقق ۳۷ درصدی اشتغال توسط صمت گیلان

پورحیدری یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی  را توجه به تولید، صنعت و اشتغال دانست و گفت : از همه دستگاههای متولی اشتغال انتظار می‌رود برای رونق و رشد تولید، حفظ اشتغال موجود و افزایش میزان اشتغال همکاری های لازم را داشته باشند.

وی توجه به تولید و اشتغال را دغدغه اصلی نظام دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود صمت گیلان تا پایان سال ۳۷ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص دهد.
در دولت سیزدهم،هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد
مدیر کل صمت گیلان با اشاره به احیای بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی راکد در سال‌های اخیر، افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم هیچ واحد تولیدی در گیلان تعطیل نشده است.

پورحیدری با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان در حوزه گرانفروشی یادآور شد: مردم هرگونه گرانفروشی را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و مطمئن باشند که بررسی می شود.

معدن سنگرود قطعا فعال می شود

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت معدن سنگرود در لوشان بیان  کرد: این معدن بعد از گذشت بیش از یک دهه تعطیلی در فرایند مزایده قرار گرفت و تحویل برنده مزایده شد اما در ادامه کار با اشکالاتی از طرف پیمانکار مواجهه گردید.

مدیرکل صمت گیلان  با اذعان به اینکه راه‌اندازی معدن سنگرود مرتبا و هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: معدن سنگرود قطعاً فعال خواهد شد و اگر بهره‌بردار نتواند تعهدات خود را انجام دهد ، یقیناً برخورد قانونی خواهیم کرد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید