کد خبر : 9792 تاریخ انتشار : ۱مهر ۱۴۰۲ ساعت 17:00
رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای رشت مطرح کرد

عملکرد درخشان سازمانهای شهرداری در تحقق بودجه ۱۴۰۲

✅ در مدیریت ایستگاه‌های CNG رشت سوء مدیریت دیده می شود
عملکرد درخشان سازمانهای شهرداری در تحقق بودجه 1402

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای رشت گفت:میزان وصولی سازمانهای شهرداری ۹۸ میلیارد تومان از ۱۱۳ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ است که رقمی بسیار عالی و قابل قبول می باشد.

به گزارش نیمرخ/«سید شمس شفیعی» در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت از عملکرد مثبت و درخشان سازمانهای شهرداری در تحقق بودجه خبر داد و گفت: طبق آمار رسیده از واحدهای مالی، میزان وصولی سازمانهای شهرداری ۹۸ میلیارد تومان از ۱۱۳ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ است که رقمی بسیار عالی و قابل قبول است.

شفیعی در این جلسه با ذکر اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی قالب‌بندی و بررسی آمار تحقق بودجه در سازمانهاست گفت: تلاش داریم از این پس هر دو ماه یکبار با حضور جمع حاضر و مدیران مناطق امور بودجه‌ای را رصد و به رفع نارسایی‌ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ انبساطی بسته شده و بالغ بر ۳۷۴۰ میلیارد تومان است، گفت: سال گذشته این رقم ۲ هزار میلیارد بسته شد که برای بسیاری نگران کننده بود و امسال خوشحالیم که اعلام کنیم با یک جهش ۸۵ درصدی نسبت به سال گذشته و با توجه به آمار وصولی، موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی و یا حتی مازاد خواهیم بود.

شفیعی ضمن قدردانی از تلاش مضاعف رؤسای سازمانها و مسئولان بودجه‌ای شهرداری گفت: بودجه امسال با رویکرد عمرانی و به نسبت ۵۹ درصد عمرانی و ۴۱ درصد جاری بسته شده و از اینجا اعلام می کنیم که با تجمیع مبالغ ۸ پروژه عمرانی پیش بینی شده را به انجام برسانیم.

عضو شورای شهر رشت با ذکر اینکه سه پروژه ژ۵، رینگ ۹۰ متری رشت و معبر سرگل به سعدی هم اکنون در حال انجام است، گفت: لازمه آغاز هر پروژه، پیش پرداخت ۲۵ درصد مبلغ به سرمایه گذار است.

شهرداری بودجه ۳۷۴۰ میلیارد تومانی را محقق می کند

وی با تاکید دوباره بر اینکه شهرداری قادر است بودجه ۳۷۴۰ میلیارد تومانی را محقق کند، گفت: این مهم به همت مدیران و سازمانهای مختلف شهرداری گره خورده و تعامل تمامی مدیران را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای رشت در ادامه سخنان خود و در بحث مربوط به آتش نشانی گفت: استاندارد تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی هر شهر، نسبت به جمعیت محاسبه می شود و شهر رشت با ۱۶ ایستگاه، تعداد لازم نسبت به جمعیت را دارا است و از لحاظ عملکردی نیز رکورد حاضر شدن در محل زیر سی ثانیه را دارد و لذا یک سازمان موفق شمرده می شود که متاسفانه از تجهیزات کافی برخوردار نیست و باید معوقات بودجه‌ای این سازمان به شکل روتین تامین گردد.

شفیعی تاکید داشت: طبق گزارشات شهروندان، عملکرد سازمان آتش‌نشانی را مثبت ارزیابی کرده و در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی نارضایتی‌های متعدد گزارش شده است.

 در مدیریت ایستگاه‌های CNG، سوء مدیریت دیده می شود 

وی در بحث سازمان حمل و نقل بار و مسافر اظهار کرد: اتوبوسهای فعال شهر کم تعداد است و در این سازمان به خصوص در مدیریت ایستگاه‌های  CNG، پیچیدگی و سوء مدیریت دیده می شود.

در این جلسه مسئولان مالی و بودجه‌ای شهرداری با ارائه ریز بودجه‌های تحقق یافته در سازمانها ، به بررسی روند پیشرفت بودجه‌ای سازمانهای شهرداری پرداختند.

همچنین در این جلسه اعلام شد ۱۱ درصد کل بودجه شهرداری رشت از سازمانها تامین می شود و اکثریت سازمانهای شهرداری در سال جاری تحقق بودجه‌ای نزدیک به 100 درصدی داشته اند.
رئیس جلسه تاکید کرد: معیار بهبود عملکرد هر سازمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعیین می شود و رؤسای موفق شناسایی و معرفی خواهند شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید