مدیر کل صمت گیلان خبر داد

حضور گیلان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

حضور گیلان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان از حضور گیلان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌ المللی تهران خبر داد.
به گزارش نیمرخ/«تیمور پورحیدری» افزود: این نمایشگاه که از تاریخ ۸ لغایت ۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌گردد، فرصت مناسبی برای صادرکنندگان توانمند استان جهت حضور با قدرت در بازارهای جهانی است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان دریچه و نماد صادرات ایران بنیانگذاری شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو طی ۵ دوره برگزاری سبب ایجاد ارتباط تجاری با ۷۰ کشور جهان گردیده و در ششمین دوره آن که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود تمرکز بر ۶ گروه های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات/صنعت فرش دستباف/ صنایع دستی و گردشگری/دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی/ صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی/ گروه پتروشیمی خواهد بود و علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت 
www.irantsn.com مراجعه نمایند.
وی با اشاره به اختصاص بیشترین سهم صادرات استان به گروه‌های کالایی صنعت، معدن و صنایع معدنی اذعان کرد: سهم صادرات صنعتی گیلان در سال قبل بیش از ۳۵۰ میلیون دلاربود که  نسبت به مدت مشابه در سال 1401 از نظر ارزش دلاری ۴ درصد و از نظر وزنی دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

 رشد ۲۱۵ درصدی صدور کارت بازرگانی در سال گذشته
پورحیدری همچنین در خصوص واردات از مبادی استان اضافه کرد: واردات سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶ درصد و از نظر ارزش ۶۶ درصد رشد داشته است.
 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین با اشاره به رشد ۲۱۵ درصدی صدور کارت بازرگانی در سال گذشته تشریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۵ کارت بازرگانی صادر و ۶۷ کارت بازرگانی نیز در سال گذشته تعلیق گردید.