مدیر بیمه دی گیلان عنوان کرد

نقش مهم رسانه در توسعه صنعت بیمه / آرامش ،امنیت و رفاه مردم در حوادث، مهمترین هدف بیمه دی است

نقش مهم رسانه در توسعه صنعت بیمه / آرامش ،امنیت و رفاه مردم در حوادث، مهمترین هدف بیمه دی است

مدیر بیمه دی استان گیلان گفت: همکاری متقابل روابط عمومی های صنعت بیمه و رسانه ها برای معرفی کارکردهای بیمه کار ساز و تعیین کننده است و به توسعه فرهنگ بیمه کمک می کند.
به گزارش نیمرخ/ «فاطمه عباسیان»  صبح امروز سه‌ شنبه در آیین گرامی‌ داشت روز خبرنگار اظهار داشت: یکی از عناصری که برای ماندگاری و پویایی صنعت بیمه می توان برشمرد، استفاده از عنصر اطلاع رسانی و تبلیغات در این عرصه است.
وی با بیان اینکه امروزه صنعت بیمه یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی محسوب می شود، خاطر نشان کرد:  بیمه از یک سو نهادی مالی است که در تقویت بنیه اقتصادی جامعه نقش اساسی دارد و از سوی دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان، زمینه گسترش فعالیت های تولیدی و خدماتی را فراهم می سازد و در حقیقت پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی کشور مقارن است.
عباسیان همچنین به نقش وسایل ارتباط  جمعی  در انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری اشاره کرد و افزود:فراوانی جمعیت، تمرکز گروه های وسیع انسانی در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی و پیچیدگی وضع زندگی اجتماعی وابستگی ها و همبستگی های ملی و بین المللی ناامنی و بحرانها تحول نظامهای سیاسی و اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگی ترک سنتهای قدیمی و مخصوصاً بیداری وجدان اجتماعی همه از جمله عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می کند تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی دموکراسی و تفاهم بین المللی لازم و ملزوم یکدیگر شده اند.
مدیر بیمه دی استان گیلان ادامه داد: در این جوامع افراد کوشش می کنند همیشه در جریان همه امور و مسایل اجتماعی قرار داشته باشند تا بتوانند بطور مستقیم یا غیر مستقیم نقش خاص خویش را در زندگی گروهی ایفا نمایند. به همین جهت آگاهی اجتماعی از مهمترین ویژگی های زمان معاصر بشمار می رود و همین آگاهی است که انسان را به زندگی جمعی علاقمند می سازد و توجه او را به آزادی ها و مسئولیت های وی جلب می کند.
وی افزود: یکی از عناصری که برای ماندگاری و پویایی رسانه در صنعت بیمه می توان برشمرد، استفاده از عنصر اطلاع رسانی و تبلیغات ؛ تبلیغ در بهترین و اصولی ترین شکل آن یک فعالیت آموزشی است که به منظور نشر دانش و آگاهی و نشراهمیت و ضرورت بحث بیمه در زندگی صورت می گیرد.
او خاطر نشان کرد: در جامعه امروز رسانه در توسعه صنعت بیمه نقش مهمی را ایفا می نماید؛ به طوری که می تواند بهترین و مطمئن ترین اطلاعات و مفاهیم بیمه ای را به صورت قابل فهم و ملموس در زندگی اجتماعی ما نمایان نماید؛ این امر در حوادث و اتفاقاتی مانند انعکاس خبری حادثه پلاسکو و بیمه آتش سوزی واحدهای تجاری و یا وقوع زلزله کرمانشاه و خسارت جمعی ساختمان ها واموال هموطنان در غرب کشور حکایت از نقش رسانه ها در توسعه صنعت بیمه دارد.
عباسیان همچنین گفت: نقش روابط عمومی در توسعه صنعت بیمه  بایستی با ترجمه مباحث تخصصی بیمه ای به زبان عام و قابل فهم برای اقشار مختلف مردم در سطح متفاوت و ارائه  آن از طریق رسانه ها به یک نوع تعامل دو طرفه با جامعه هدف خود برسد و در کنار مباحث بیمه ای با ذکر آمار و اطلاعات قابل لمس از وقایع و حوادث ناگوار در سطح کشور اذهان عمومی را با واقعیات خطر و ریسک در جامعه آشنا کند.
مدیر بیمه دی استان گیلان بیان کرد: در این راستا آمار و اطلاعات باید به زبان قابل درک و لمس و در قالب داستانهای واقعی از درون خانواده ها و اتفاقات غیر قابل پیش بینی که صرفاً با پوشش های بیمه ای امکان تحمل و جبران آن میسر است بیان شود تا بیشترین تأثیر را در ارتقای سطح اعتماد مردم ایجاد کند.
عباسیان در خاتمه تاکید کرد: همکاری متقابل روابط عمومی های صنعت بیمه کشور و رسانه های جمعی برای معرفی بیمه در قالب های مختلف با هدف اطلاع رسانی و معرفی کارکردهای بیمه و اصلاح باورهای مردم نسبت به بیمه کارساز و تعیین کننده  بوده و به توسعه فرهنگ بیمه کمک می کند.