در دیدار اعضای شورای شهر رشت با مدیر عامل توزیع برق گیلان عنوان شد

از جمع‌آوری شبکه‌های سیمی برق تا اجرای شبکه یکصد کیلومتری خطوط برق در رشت

از جمع‌آوری شبکه‌های سیمی برق تا اجرای شبکه یکصد کیلومتری خطوط برق در رشت

در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با مدیر عامل توزیع برق گیلان به لزوم تامین روشنایی در سطح رشت و نقش آن در ایجاد امنیت تاکید شد.
به گزارش نیمرخ/«محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای اسلامی شهر رشت با همراهی روسای کمیسیون های تخصصی شورای رشت در دیدار با مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان در ساختمان توزیع برق استان اظهار کرد: لازم می دانم از همراهی مدیر عامل شرکت برق گیلان و مجموعه کارکنان شرکت توزیع برق  و همچنین شخص آقای نرگسی که نماینده شرکت توزیع برق گیلان در راستای اجرای پروژه های عمرانی است تشکر  کنم.
 وی با بیان اینکه منتخبین مردم رشت در شورای ششم نسبت به مدیرانی که خادم مردم هستند ارادت فراوانی دارند، افزود: مدیر عامل توزیع برق گیلان در عمل ثابت کرد که فردی تلاشگر و متعهد است و در این راستا شورای ششم رشت نیز همواره برای مساعدت با مجموعه توزیع  برق استان با هدف رفع مشکلات و تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی آمادگی لازم را دارد.
 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از عملکرد مدیر عامل توزیع برق گیلان پیرامون تامین برق در روزهای گرم سال در رشت تصریح کرد: استان گیلان جزو استان های تولید کننده برق است و با حضور مدیر عامل جدید توزیع برق گیلان و مجموعه نیروهای خدوم این دستگاه خدمات رسان تا کنون اقدامات خوبی انجام شده و در تابستان جاری علیرغم گرمای شدید و افزایش تقاضای نیروی برق ، قطعی چندانی نداشتیم  و البته در چند سال گذشته نیز این چنین بوده که لازم می دانم از تلاش های مدیران پیشین حوزه برق گیلان نیز تقدیر کنیم.
 کارگرنیا با تاکید به اینکه مبحث نور و روشنایی بخش عظیمی از زیبایی و امنیت شهر را تامین می کند، افزود: عدم وجود روشنایی در شب می تواند موجب ایجاد حس ناامنی در شهروندان شود و برخی از مسیرها در رشت از جمله خواهر امام، سوخته تکیه، بعضی از کوچه ها و مسیرهای فرعی و... از روشنایی مناسبی  برخوردار نیستند و انتظار داریم مدیر توانمند این مجموعه با همراهی دیگر کارکنان این دستگاه این مشکل را نیز برطرف کند.

 اجرای شبکه یکصد کیلومتری خطوط برق در رشت
 مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از حضور رئیس و جمعی از اعضای شورا در ساختمان شرکت توزیع برق استان اظهار کرد : از شورای رشت تقاضا دارم طی مدت زمان هر دو ماه یک بار،  یکی از جلسات شورای رشت را به توزیع برق گیلان اختصاص دهد تا بتوانیم درباره اجرای پروژه های عمرانی حوزه برق در سطح رشت تعاملات بیشتری داشته باشیم.
 «مسعود صادقی خمامی» با تاکید بر اینکه در شورا و شهرداری رشت ظرفیت های خاصی وجود دارد، افزود: در شورای رشت ظرفیت هایی وجود دارد که حتی می تواند در اجرای پروژه های عمرانی در سطح استان گیلان نیز تاثیرگذار باشد.
 مدیر عامل توزیع برق گیلان با اشاره به وجود برخی از تیرهای برق و پایه های برق در سطح رشت بیان کرد: در راستای کاهش هزینه های عملیات عمرانی خطوط برق با برخی از شهرداران شهرهای استان نشست هایی داشتیم که منجر به افزایش توزیع خطوط برق شده است.
 وی به روشنایی ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران اشاره کرد و گفت: ورودی شهر رشت به لحاظ رانندگی نیز بسیار حائز اهمیت است و اغلب تصادفات در ورودی ها رقم می خورد و در این راستا حدود پنج و نیم کیلومتر روشنایی در ورودی رشت از سمت جاده تهران در مسیر میدان گیل انجام دادیم.
 مدیر عامل توزیع برق گیلان با اشاره به طرحی پیرامون  اجرای یکصد کیلومتر شبکه برق در سطح رشت تصریح کرد: انجام یکصد کیلومتر شبکه برق برای سطح رشت را در دست اجرا داریم و در تلاشیم تا با این مهم دغدغه فقدان روشنایی برطرف شود.
 صادقی به جمع آوری شبکه های سیمی اشاره کرد و گفت: این فن آوری در کشورهای فرانسه و اسپانیا با هدف زیبایی شهری و افزایش توزیع برق انجام شده است و در این روش با جمع آوری شبکه های سیمی برق نسبت به اجرای کابل های خودنگهدار اقدام می شود که در زیبایی شهری نیز بسیار تاثیرگذار است.
 مدیر عامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه قصد داریم  اجرای شبکه یکصد کیلومتر خطوط برق در رشت را با مدل مالی جدیدی انجام دهیم، افزود: در تلاشیم که حتی برخی از شبکه های جدید خطوط برق را به صورت تهاتر و از محل اوراق خزانه اجرایی کنیم .
  وی با اشاره به اینکه ما خودمان را مقید به پاسخگویی نسبت به منتخبین مردم رشت در شورای شهر رشت می دانیم، افزود: ما قصد داریم این طرح را به صحن شورا بیاوریم و چنانچه شورانشینان به این باور رسیدند که با اجرای این طرح مشکلات رشت در حوزه برق برطرف می شود، از ما حمایت کنند و در صورت اجرایی شدن این طرح در گام نخست،  قصد داریم یکصد کیلومتر از فضای رشت را آزاد سازی کنیم.
 بررسی پیشنهاد اجرای خطوط جدید شبکه برق رشت در کمیسیون های تخصصی عمران و شهرسازی شورا
 «محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم پس ارائه توضیحات مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار کرد:  پیشنهاد مطرح شده توسط مدیر عامل توزیع برق گیلان پیرامون اجرای خطوط جدید شبکه برق در رشت در کمیسیون های تخصصی عمران و شهرسازی بررسی شود و همچنین از حضور مدیر عامل توزیع برق گیلان برای ارائه گزارش عملکرد ، طرحهای جدید و همچنین طرح مشکلات و هماهنگی بیشتر با شهرداری به صورت هر دو ماه یک بار در صحن شورا استقبال می کنیم .
 در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت  با همراهی مدیر عامل توزیع برق گیلان از مرکز پایش، رویت پذیری و کنترل مصرف شبکه توزیع برق گیلان بازدید کردند.