اهداء بیش از 460 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد گیلان

اهداء بیش از 460 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد گیلان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت :۴۶۳ سری جهیزیه جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد تومان به نوعروسان گیلانی تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد.
به گزارش نیمرخ/ «سید مجتبی جلالی پور» اظهار کرد:همزمان با هفته وحدت ، میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) تعداد ۴۶۳ سری جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد تومان به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان اهدا شد.
وی اقلام اهدایی را شامل یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی عنوان کرد وافزود:همچنین به تعداد ۲۳ نفر از نودامادان تحت پوشش، مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان هدیه ازدواج تقدیم گردید.
جلالی پور با بیان اینکه این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است،تصریح کرد: کمیته امداد در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را به نوعروسان و نودامادان تحت پوشش این نهاد ارائه می کند.
وی با اشاره به خدمات کمیته امداد درخصوص تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، خاطرنشان کرد: برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از دریافت خدمت، در اولویت قراردادن زوجین جوان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ارائه خدمات معوض و بلاعوض به خانواده های پُر نوزاد جهت کمک به تهیه مسکن و هزینه های امرار معاش فرزندان از دیگر خدمات کمیته امداد در این زمینه می باشد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با برشمردن خدمات راهنمایی و مشاوره های تخصصی فردی و گروهی قبل، حین و بعد از ازدواج گفت: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و راهنمایی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج با هدف تشویق و ترغیب به امر ازدواج، آموزش مهارت های لازم در انتخاب همسر و انجام ازدواج آگاهانه، خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی فردی و گروهی برای زنان سرپرست خانوار دارای شرایط ازدواج مجدد، از جمله خدمات قبل از ازدواج می باشد.
جلالی پوربا اشاره به آموزش مهارت های زندگی حین ازدواج برای زوجین جوان با موضوعات اصول صحیح همسرداری و فرزندآوری مبتنی بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی، اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی بعد از ازدواج برای زوجین درخصوص مدیریت خانه و خانواده، تربیت فرزند و … از دیگر خدمات فرهنگی کمیته امداد به این عزیزان می باشد.
وی تأمین اشتغال برای زوجین جوان تحت پوشش را یکی از اولویت های کمیته امداد دانست و تصریح کرد: کمیته امداد در راستای تأمین اشتغال دختران و پسران در سن ازدواج تحت حمایت و همچنین زوجین جوان و همسران فاقد شغل و یا دارای شغل های ناپایدار خدمات مختلفی از جمله ارائه مشاوره شغلی ، آموزش های کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی و آموزش های مهارتی متناسب با شغل پیشنهادی ، معرفی به بنگاه های اقتصادی جهت کاریابی برای زوجین با اعطای بسته های تشویقی به مؤسسه کاریابی، پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی، ایجاد اشتغال زوجین از طریق زنجیره تولید در قالب الگوی راهبری شغلی با لحاظ فعالیت زوجه در منزل و زوج در خارج از منزل و تسهیل در ضمانت وام پرداختی برای اشتغال زوجین از جمله خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی زوجین جوان می باشد.
وی ضمن قدردانی از همراهی حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی و با اشاره به نقش مهم این عزیزان در توانمندسازی خانواده های نیازمند، اظهارکرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.
جلالی پوردر پایان خاطرنشان کرد: طی شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تعداد ۹۷۰ سری جهیزیه به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد تومان به نوعروسان اهداء گردید.