معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

وقوع 3 مورد سرطان پستان به طور روزانه در گیلان/خود مراقبتی باید در بین زنان نهادینه شود

وقوع 3 مورد سرطان پستان به طور روزانه در گیلان/خود مراقبتی باید در بین زنان نهادینه شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:غربالگری و خود مراقبتی در مقابل سرطان پستان باید به عنوان یک باور مهم در بین زنان نهادینه شود.
به گزارش نیمرخ/ دکتر «سید محمود رضوانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه آگاهی بخشی به دختران و بانوان برای خود مراقبتی در مقابل سرطان پستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: غربالگری و خود مراقبتی در مقابل سرطان پستان باید به یک باور مهم در بین زنان نهادینه شود.
وقوع 3 مورد سرطان پستان به طور روزانه در گیلان
وی افزود: وقوع سه مورد سرطان پستان به طور روزانه در استان نگران کننده است ؛در حالی که نخستین راه برای پیشگیری از سرطان پستان در کنار سبک زندگی سالم، خود مراقبتی و غربالگری ماهانه توسط خود زنان است.
معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: یک ماه پیش رو، فرصت مناسبی برای آگاهی بخشی درباره سرطان پستان و راه های پیشگیری از آن است که باید در تمامی مراکز بهداشتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.


در ادامه  جلسه دکتر «غلامرضا صادقی» مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر، تنها راه پیشگیری از وقوع سرطان پستان را تشخیص زودهنگام آن عنوان کرد و گفت: اگر بانوان و دختران با خودمراقبتی و غربالگری نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند با تشخیص زودهنگام می توان بر آن چیره شد و در صورت ابتلا با گذراندن راه های درمانی، مانند یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند.
گفتنی است در آستانه ی ماه اکتبر- ماه جهانی آگاهی بخشی درباره ی سرطان پستان-، جلسه ی درونبخشی درباره ی اجرای برنامه های این پویش تشکیل شد و معاون بهداشتی دانشگاه در آن بر خودمراقبتی و غربالگری پستان توسط زنان تاکید کرد و در ادامه هر یک از مدیران و کارشناسان حاضر به ارائه پیشنهاداتی برای برنامه های پویش آگاهی بخشی درباره ی سرطان پستان پرداختند.