مدیر کل استاندارد گیلان عنوان کرد

ترویج و فرهنگ سازی استاندارد با استفاده از ظرفیت‌های بومی گیلان

ترویج و فرهنگ سازی استاندارد با استفاده از ظرفیت‌های بومی گیلان

مدیر کل استاندارد استان گیلان گفت:ترویج و فرهنگ سازی استاندارد با توجه به شناخت از ظرفیت‌های بومی هر شهر در گیلان گسترش ‌می یابد.
به گزارش نیمرخ/ دکتر «مجتبی معصوم نژاد» روز چهارشنبه دراولین جلسه کارگروه «ترویج و فرهنگ سازی استاندارد» افزود: با تشکیل اتاق فکر در اداره کل استاندارد گیلان از ظرفیت فکری، تجربه علمی و اجرایی رسانه ها و اعضای این کارگروه در ترویج و فرهنگ سازی بهره خواهیم گرفت چون معتقدیم فرهنگ سازی با کمک رسانه ها و نقش آفرینی بخش خصوصی امکانپذیر است.
ترویج و فرهنگ سازی استاندارد با استفاده از ظرفیت‌های بومی گیلان
«معصوم نژاد» از بازنگری در استاندارد چای خبر داد و گفت: جلسات این بازنگری در سازمان چای کشور تشکیل شده و پس از طی مراحل مختلف ، به زودی با در نظر گرفتن تمامی ابعاد علمی، بین المللی و توجه به خواست‌های ذینفعان به انجام می رسد.
وی با ذکر اینکه گیلان در زمینه تولید چای، زیتون، فندق و بادام زمینی مقام اول و به لحاظ تولید برنج مقام دوم در ایران را داراست ،عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد باید با خواسته ها و نیازهای مردم به روز رسانی شود ؛ بدین منظور طی ۲ سال گذشته با وجود کمبودها و محدودیت ها طی حضور در واحدهای تولیدی مختلف بازنگری در برخی از استانداردهای موجود را در دست انجام دارد.
مدیر کل استاندارد گیلان با بیان اینکه به دنبال ترویج فرهنگ استاندارد و آگاه‌ سازی مردم نسبت به حق قانونی خود هستیم، اظهار کرد: این فرهنگ سازی در گیلان با توجه به شناخت از ظرفیت‌های بومی هر شهر ترویج و گسترش ‌می یابد.

کسب  رتبه ۲ کشوری استاندارد گیلان در جشنواره شهید رجایی
«معصوم نژاد» ادامه داد: اداره کل استاندارد گیلان سال گذشته توانست با کسب امتیازات عمومی و تخصصی در جشنواره شهید رجایی رتبه ۲ کشوری را از آن خود کند اما در نظرسنجی کشوری مشخص شد مردم گیلان آگاهی کمی نسبت به عملکرد این سازمان داشته و این استان در این زمینه در ردیف استان‌های میانی کشور قرار گرفت.
وی مخاطب برنامه‌های ترویجی استاندارد را اقشار مختلف مردم در سراسر کشور ، دانشجویان، بانوان خانه‌دار و اصناف دانست واظهار کرد: مردم زمانی احساس امنیت، آرامش و رفاه اقتصادی دارند که حدود قانون را بشناسند و بتوانند کم کاری واقعی را از انتظارات شخصی و قانونی تفکیک کنند.
«معصوم نژاد» تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد سعی دارد پررنگ‌تر از قبل در خدمت رسانی، شرح وظایف قانونی و حاکمیتی به ایفای نقش بپردازد و با بازنگری دستورالعمل ها و تعریف فعالیت‌های جدید، انجام نظارت های میدانی و اجرای طرح های مختلف، مردم را از عملکرد این سازمان مطلع کند.
مدیر کل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه استاندارد ضامن امنیت و سلامت مردم است، گفت: ترویج و فرهنگ سازی استاندارد، معرف فواید و بانی آشنایی مردم با حقوق مصرف کننده است، در واقع هدف اصلی ما با ترویج و فرهنگ سازی، بهبود مستمر و مطالبه گری مصرف کننده است.

تشکیل اتاق فکر در اداره کل استاندارد گیلان
«معصوم نژاد» با بیان اینکه مهم ترین هدف ترویج، کمک گرفتن از ظرفیت های بیرون از سازمان برای این اهداف و بازنگری دستورالعمل ها است، اضافه کرد: با تشکیل اتاق فکر در اداره کل استاندارد گیلان از ظرفیت فکری، تجربه علمی و اجرایی رسانه ها و اعضای این کارگروه در ترویج و فرهنگ سازی بهره خواهیم گرفت چون فرهنگ سازی به تنهایی امکانپذیر نیست .
مدیر کل استاندارد گیلان اظهار کرد: سازمان به دنبال ایجاد مطالبه گری عمومی است؛ در همین راستا اداره کل استاندارد گیلان علاوه بر کالا به استاندارد سازی خدمات هم پرداخته است و معتقدیم اگر قرار است مصرف کننده و دریافت کننده خدمات به قضاوت بنشیند، نخست باید اشراف کافی به حقوق خود داشته باشد.
«معصوم نژاد» با بیان مروجین اشخاص حقیقی و حقوقی ای هستند که در برنامه های ترویجی حضور پررنگ دارند، افزود:سال تحصیلی گذشته تلاش کردیم سفیران استاندارد در حوزه دانش آموزی هم داشته باشیم و برای این جامعه هدف محتوای آموزشی در سطوح ملی تولید شده است که در نتیجه دانش آموزان مستعد و مروج فرهنگ استاندارد، شناسایی می شوند.
وی در خاتمه با تاکید بر اینکه مطالبه گری در سطوح مختلف انجام می‌شود تا کودکان ما حقوق خود را بشناسند، مطالبه کنند و پیگیر باشند، بیان کرد: باید در این بخش از ظرفیت ترویج استفاده کنیم و مردم نسبت به موضوع استاندارد که ضامن امنیت و سلامت مردم است آگاه تر شوند تا با توجه به انتظارات مردم، استاندارد به روز رسانی شود.