مدیر کل تامین اجتماعی استان خبر داد

آغاز ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در گیلان

آغاز ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در گیلان

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از آغاز مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کانون‌های بازنشستگی در استان خبر داد.
به گزارش نیمرخ/ «کیوان مرتضوی» مهلت ثبت نام در این مرحله را تا سوم آبان و فرایند آن را از طریق کانون های بازنشستگی شهرستانی در سراسر استان عنوان کرد و افزود: در این مرحله نیز همچون دو مرحله گذشته 40 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان مشمول در کل کشور پرداخت می شود.
وی تصریح کرد : شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن سن حداکثر 78 سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی 2 سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ حداقل 100 هزار تومان می باشد .
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی شهرستانی در سراسر استان ، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت 24 ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن 1420 با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
مرتضوی گفت: در دو مرحله پیشین 80 هزار فقره وام در سطح کشور پرداخت شده که حدود 3300 فقره آن مربوط به استان گیلان بوده است و با انجام مرحله سوم پیش بینی میگردد این تعداد به 5000 فقره تسهیلات افزایش یابد .
شایان ذکر است مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در سالجاری با 50 درصد رشد به سی میلیون تومان رسیده است که بازپرداخت آن به صورت اقساط در مدت دو سال با کسر از مستمری انجام می شود .