معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

هر ۲۴ ساعت، ۳ زن گیلانی به بیماری سرطان پستان مبتلا می شوند

هر ۲۴ ساعت، ۳ زن گیلانی به بیماری سرطان پستان مبتلا می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از سال ۹۶، سرطان پستان جزو رتبه‌های نخست عوامل مرگ و میر در کل جمعیت استان است و متاسفانه هر ۲۴ ساعت، سه زن گیلانی به این بیماری مبتلا می‌شوند.
به گزارش نیمرخ/ کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان پستان و آگاهی بخشی درخصوص آن، به مناسبت پویش بین المللی و ملی آگاهی بخشی سرطان پستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان و اداره کل آموزش و پرورش استان ویژه مربیان پرورشی و مربیان بهداشت مدارس در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
هر ۲۴ ساعت، سه زن گیلانی به بیماری سرطان پستان مبتلا می‌شوند

دکتر «سید محمود رضوانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع دبیران و مربیان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سرطان پستان جزو پنج سرطان شایع کشور است، اظهار کرد: از سال ۹۶، سرطان پستان جزو رتبه‌های نخست عوامل مرگ و میر در کل جمعیت استان است و متاسفانه هر ۲۴ ساعت، سه زن گیلانی به این بیماری مبتلا می‌شوند.
وی افزود: ابتلا به سرطان علاوه بر فرد بیمار، خانواده وی را نیز درگیر می‌کند و عواقب جسمی و روحی، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری نیز به همراه می‌آورد.
دکتر رضوانی با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی در پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان، گفت؛ بانوان باید بیاموزند که بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، خودمراقبتی و خودآزمایی صحیح پستان و تشخیص زودهنگام سرطان پستان است.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به حفظ وزن متعادل، پرهیز ار مصرف غذاهای سرخ کرده و کنسرو شده، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات، فعالیت ورزشی کافی و مناسب به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته و همچنین، پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف الکل را در پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان موثر دانست.