استاندار در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه رشت- قزوین محدوده رودبار:

احداث باند برگشت آزاد راه قزوین رشت در اولویت قرار گیرد/ ایجاد رینگ رشت راهگشای رفع ترافیک مرکز استان

احداث باند برگشت آزاد راه قزوین رشت در اولویت قرار گیرد/ ایجاد رینگ رشت راهگشای رفع ترافیک مرکز استان

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای تکمیل آزادراه قزوین- رشت اقدامات اساسی اندیشیده شود، گفت: بخشی از مسائل اصلی این مسیر باقی مانده و باید برای احداث باند برگشت اقدامات لازم را انجام داد، زیرا از معدود آزاد راه های کشور است که در بخشی از آن، باند برگشت ایجاد نشده است.
به گزارش نیمرخ/ «هادی حق‌شناس» پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه رشت- قزوین محدوده منجیل رودبار که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در منجیل برگزار شد، با بیان اینکه باید برای تکمیل آزاد راه اقدامات عاجل اندیشیده شود، اظهار داشت: این آزاد راه از معدود آزاد راه ها در کشور است که باند برگشت در آن ایجاد نشده است و  انتظار می رود در احداث و اجرای این پروژه با در نظر گرفتن منافع مردم تسریع شود.
وی با اشاره به بی‌نظیر بودن ساخت آزاد راه رشت قزوین در کشور به لحاظ شاهکارهای مهندسی گفت: در این آزاد راه برای ساخت تونل و جاده، قوس‌ها و ابنیه بسیار زیادی در دل کوه ایجاد شده است که در کشور بی‌نظیر و جزء افتخارات مهندسی ایران عزیز محسوب می شود که البته مشکلاتی هم جهت تکمیل این آزادراه وجود دارد که باید در اسرع وقت پیگیری و رفع شود.
استاندار گیلان شمال کشور را مقصدی جذاب  برای گردشگران و هموطنان دانست و افزود: با توجه به اینکه عملاً همه هموطنان از راه های استان بهره مند می شوند، دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی باید نگاه خود را به توسعه جاده‌های استان‌های شمالی به ویژه گیلان بیشتر کنند، زیرا هر ساله در فصول مختلف سال، به دلیل ماندن خودروها در ترافیک محور قزوین رشت، علاوه بر ایجاد خستگی مفرط؛ سوخت زیادی مصرف می‌شود؛ این در حالی است که در صورت بهره برداری کامل از این آزادراه، از محل صرفه جویی مصرف بنزین در کشور امکان جبران اعتبارات هزینه شده جهت اجرای این پروژه برای کشور وجود دارد.

ساخت آزاد راه به صورت نیمه‌ کاره در شأن گیلان نیست
حق‌شناس با تاکید بر لزوم تکمیل باند برگشت هشت کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین رشت، بیان کرد: ساخت آزادراه به صورت نیمه‌کاره در شأن گیلان و مردم کشور نیست، از این رو با روی کار آمدن دولت چهاردهم باید پروژه‌های نیمه‌کاره استان در حوزه آزادراه تکمیل شود.
وی با بیان اینکه بندر آستارا ویترین ترانزیتی کشور است، تصریح کرد: در بندر آستارا مرز ریلی، زمینی و دریایی وجود دارد که در کشور کم‌نظیر می‌باشد ولی متاسفانه از رشت تا آستارا آزادراه و خط ریلی وجود ندارد.
استاندار گیلان با اشاره به افتتاح خط پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپین گفت:  در راه آهن رشت به کاسپین علی رغم افتتاح در ۵۰  نقطه خطر آفرین برای روستاییان راهبند نصب نشده که نیاز است این موضوع با فوریت پیگیری شود.
حق‌شناس با تاکید بر نقش گیلان در تامین امنیت غذایی کشور وتولید انواع محصولات کشاورزی از قبیل برنج، چای و مرکبات بیان کرد: طرح‌های فاضلاب در گیلان تقریبا ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این امر در استان‌های غیر شمالی  بیش از ۶۰ درصد است، این در شرایطی است که به دلیل بالا بودن سطح آب های سطحی، باید  این پروژه ها در استان های شمالی با اولویت بیشتر پیگیری شود.

ترافیک رشت گاهی از تهران هم شدیدتر می شود
وی با اشاره به ترافیک سنگین شهر رشت که در پاره ای از موارد حتی شدیدتر از تهران می شود، گفت:  احداث پروژه رینگ  شهر رشت از نیازمندی های اساسی مرکز استان جهت رفع مشکلات ترافیکی آن است که اجرای آن نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است.