مدیرکل صمت گیلان خبر داد

رسیدگی به بیش از 5 هزار گزارش و شکایت مردمی در سامانه 124


	رسیدگی به بیش از 5 هزار گزارش و شکایت مردمی در سامانه 124

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از رسیدگی به 5 هزار و 346  گزارش مردمی  که طی 8 ماه گذشته از طریق سامانه 124.ir ، تلفن 124 و یا حضوری ثبت شده بود، خبر داد.

به گزارش نیمرخ گیلان/ تیمور پورحیدری افزود: ۲۳ درصد کل گزارشات مردمی اخذ شده یعنی  تعداد  هزار و 189 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال گردید.

وی درخصوص فراوانی گزارش های دریافتی مردمی بر اساس نوع واحد خاطرنشان کرد: 3 هزار  و 100 مورد از این گزارشات مربوط به واحدهای خرده ‌فروشی، ۷۵۷ مورد مربوط به واحدهای تولیدی، ۶۵۱ مورد مربوط به واحدهای خدماتی، ۱۱۶ گزارش مربوط به انبار و عمده فروشی و ۷۲۲ مورد از گزارشات مردمی مربوط به سایر رسته های واحدهای صنفی بودند.

  مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ۱۹ درصد گزارشات مردمی اخذ شده قابلیت رسیدگی نداشتند، اظهار داشت: در۱۲۷ مورد از شکایات مردمی رضایت شاکیان جلب گردیده و 3 هزار و 160 مورد از گزارشات مردمی بدون احراز تخلف، ۳۴۷ مورد فاقد مدارک اثباتی، ۴۳۸ مورد فاقد آدرس صحیح و تعطیلی واحد و ۷۷ مورد از گزارشات خارج از حیطه سازمانی بودند.

  مدیرکل صمت گیلان در پایان تاکید کرد: مردم فهیم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف آدرس دقیق واحد متخلف و نوع تخلف آن واحد را در اسرع وقت به صورت کتبی ، سامانه 124.ir  و یا  از طریق تلفن۱۲۴ اطلاع دهند تا اکیپ های بازرسی جهت رسیدگی به گزارشات به سرعت به محل اعزام شوند.