مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان عنوان کرد

اجرای طرح ساماندهی تبلیغات شهری از ابتدای سال آینده


	اجرای طرح ساماندهی تبلیغات شهری از ابتدای سال آینده

 به‌دنبال حرفه‌ای شدن فعالیت‌ کانون‌های تبلیغاتی هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طرح ساماندهی تبلیغات شهری با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش نیمرخ گیلان/ رضا ثقتی در نشست صمیمی با مدیران کانون‌های تبلیغاتی استان اظهار داشت : سازمان‌ها و نهادها در حوزه های خود باید برای کانون ها تبلیغاتی در سطح حرفه ای دیپلماسی داشته باشند و موانع پیش روی آنها را بردارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شماری از نهادها ، به جای استفاده از کانون های تبلیغاتی رسمی، از افرادی بهره می‌گیرند که هیچ جایگاهی ندارند؛ درحالی که باید کانون های تبلیغاتی به عنوان یک ساختار مستقل و کارآمد شناخته و به عنوان مشاورانی امین پذیرفته شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان یادآور شد: تجربه ثابت کرده هرگاه کانون‌های تبلیغاتی به عنوان مشاورانی امین در کنار مدیران و سازمان‌ها قرار گرفته‌اند ، زمینه‌ساز رشد آن سازمان‌ها شده اند.

ثقتی وضعیت فضای بصری و المان های شهری را نامناسب دانست و خاطر نشان کرد: المان ها و فضای بصری در گیلان با در نظر داشتن آنکه این استان مهد فرهنگ ، نوآوری و خلاقیت است؛ باید ساماندهی شده و به طور محسوسی دچار تغییر و تحولی مثبت شود.

به طور جدی به دنبال حرفه ای شدن فعالیت کانون‌های تبلیغاتی هستیم

وی تاسیس انجمن یا تشکلی به نمایندگی از کانون‌های تبلیغاتی برای برقراری ارتباط بین مجموعه ارشاد و کانون های تبلیغاتی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: به طور جدی به دنبال حرفه ای شدن فعالیت کانون‌ها هستیم و این رویکرد را دنبال می‌کنیم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های در اختیار متناسب با مولفه‌های قانونی و نیز آموزش‌های به‌روز در جهت شکوفایی خلاقیت‌ها و خروج از روزمرگی از دیگر مواردی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر آنها تأکید کرد.

ثقتی اضافه کرد: طرح ساماندهی تبلیغات شهری با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود و مطابق با این طرح هر تبلیغی باید مجوز مربوطه را اخذ نماید.

وی از انجام نامه‌نگاری‌های مربوطه با شهرداری رشت خبر داد و گفت: اهتمام داریم فرآیند ارائه مجوز به تبلیغات، پس از انجام بررسی های لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد و از این بابت کانون‌ها نگرانی نداشته باشند.

در این نشست ۱۲ نفر از مدیران کانون‌های تبلیغاتی استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

استفاده از مولفه های بومی در فرآیند تبلیغات، حمایت های قانونی مجموعه ارشاد از کانون‌های تبلیغاتی، تسهیل صدور پروانه فعالیت کانون ها ، رفع مشکلات کانون ها در حوزه مالیات، ارائه تسهیلات بانکی در راستای اشتغالزایی و بهره‌مندی از آموزش‌های به‌روز، ازجمله موضوعات مطرح شده آنان در این نشست بود.