کد خبر : 10240 تاریخ انتشار : ۴آبان ۱۴۰۲ ساعت 17:07

برگزاری کنفرانس علمی آشنایی با تازه های آلزایمر در رشت

برگزاری کنفرانس علمی آشنایی با تازه های آلزایمر در رشت

کنفرانس علمی یک روزه تازه های تشخیص و درمان بیماری آلزایمر در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
 به گزارش نیمرخ/ دکتر «سید محمود رضوانی»  معاون بهداشتی دانشگاه در ابتدا  با بیان اینکه 20 درصد جمعیت استان سالمند هستند، اظهار کرد : سالمندی بستر بروز بیماری های مختلف از جمله، آلزایمر است و با توجه به روند سالمندی جمعیت استان باید،در این خصوص محیط امنی برای زندگی این گروه فراهم کنیم.
 معاون بهداشتی دانشگاه افزود: محیط شهری، ساختمان ها و واحدهای مسکونی و همه  امکانات باید متناسب با جمعیت هر منطقه باشد و با وجود روند سالمندی در استان، همه  شرایط و امکانات شامل پزشک، روانپزشک، تجهیزات برای نگهداری و مراقبت از سالمندان مهیا شود.
 در ادامه  ازسوی  دکتر «بابک بخشایش» متخصص مغز و اعصاب، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  مطالب جامعی در خصوص بیماری آلزایمر و علائم شناختی تشریح شد.
در ادامه دکتر «یاسر مودبی»  متخصص مغز و اعصاب، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز مطالبی در خصوص درمان دارویی بیماری آلزایمر بیان کرد.
 همچنین در بخش دوم ، دکتر «سمیه شکرگزار چوری» متخصص روانپزشکی، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه ، مطالبی با محوریت علائم غیرشناختی بیماری آلزایمر و دکتر «الهه عبدالهی» متخصص روانپزشکی، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز مطالبی در خصوص درمان غیردارویی بیماری آلزایمر ارائه کرد.
 در ادامه از سوی دکتر «فرحناز پاکدامن» رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه نیز شناسایی و غربالگری زودرس آلزایمر در نظام سلامت تشریح شد.
 لازم به ذکر است این کارگاه یک روزه ، ویژه معاونان بهداشتی، کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناس سلامت سالمندان و یک تن از پزشکان عمومی شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها به عنوان عضو هسته آموزشی سالمندان، در سالن،اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید