کد خبر : 12085 تاریخ انتشار : ۱۸دی ۱۴۰۲ ساعت 15:53
مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد

آخر هفته گیلان برفی و بارانی است

آخر هفته گیلان برفی و بارانی است

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه احتمال بارش برف و کولاک در ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: شاهد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خواهیم بود.
به گزارش نیمرخ/ «محمد دادرس» در گفت وگو با ایسنا آسمان گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۶ و ۲۴ درجه سلسیوس در نوسان است.
وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی پایدار همراه با فعالیت جریانات جنوبی تا صبح چهارشنبه در منطقه دانست و افزود: وزش باد جنوبی شدید و خیلی شدید در ارتفاعات و دامنه ها، افزایش دما و مه آلودن بودن هوا در نواحی ساحلی و جلگه ای مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و سرد، تصریح کرد: به تدریج از چهارشنبه با ورود توده هوای بارشی به منطقه و شمالی شدن جریانات، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش دما و وزش باد و بارندگی رگباری و رعد و برق و تگرگ تا پایان هفته فراهم خواهد شد.
دادرس با بیان اینکه احتمال بارش برف و کولاک در ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: شاهد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خواهیم بود.
وی از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و رانش و لغزش و صاعقه خبر داد و خاطرنشان کرد: احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه محورهای کوهستانی ضروری است.
مدیرکل هواشناسی گیلان یادآور شد: طی روز جمعه با تضعیف و خروج تدریجی موج بارشی، به طور موقت شاهد کاهش ناپایداری و شکل گیری جریانات جنوبی تا ظهر شنبه خواهیم بود، اما از عصر و شب شنبه مجددا با نفوذ موج بارشی، شرایط برای بارندگی و کاهش دما در استان مهیا می شود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید