کد خبر : 12803 تاریخ انتشار : ۲۲اسفند ۱۴۰۲ ساعت 14:07
شهردار کیاشهر خبر داد

احداث پیاده راه فرهنگی و باز پیرایی پل چوبی در بندر کیاشهر

✅درخواست عاطفی از نهادهای متولی برای تعیین تکلیف سه موضوع مهم این شهر
 احداث پیاده راه فرهنگی و باز پیرایی پل چوبی در بندر کیاشهر

شهردار بندر کیاشهر از باز پیرایی پل چوبی ساحلی این شهر خبر داد و گفت: مقدمات هوشمند سازی شهری در کیاشهر فراهم شده است.
به گزارش نیمرخ/«مرتضی عاطفی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، از نهادهای متولی خواست طرح سالمسازی دریا ، طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق و حریم رودخانه سفیدرود در بندرکیاشهر هر چه زود تر تعیین تکلیف شود.
شهردار بندر کیاشهر با درخواست از نهادهای متولی در خصوص تعیین تکلیف طرح سالمسازی دریا ، طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق و حریم رودخانه سفیدرود در بندرکیاشهر گفت: باید مشخص شود در حوزه سواحل می توانیم  سازه‌هایی را ترمیم کنیم یا نه، زیرا ادامه داشتن این روند به نفع مردم نیست و با این شرایط بهتر است این طرح تعطیل شود.

وی با بیان اینکه بحث طرح سالمسازی دریا یکی از معضلات بندرکیاشهر است، ادامه داد:طرح سالمسازی باید برای رشد اقتصادی منطقه و شهر استفاده داشته باشد؛ این در حالی است که در حال حاضر علیرغم ضرر مالی برای شهرداری، هر ساله به منظور فقط معرفی کیاشهر این طرح را اجرایی می کنیم.

انتقاد از عدم اجرای طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق

عاطفی همچنین با انتقاد ازعدم اجرای طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق در بندرکیاشهر خاطر نشان کرد: اداره محیط زیست گیلان به بهانه طرح تفصیلی بوجاق از اقدامات عمرانی در حوزه ساحل جلوگیری می‌کند و بارها در جلسه صیانت از حقوق عامه در این خصوص صحبت کردیم.

شهردار کیاشهر با بیان اینکه طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق از سال ۹۶ توسط محیط زیست در حال انجام است،افزود: اجرای طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق باعث رشد اقتصادی منطقه در حوزه‌های اسکله، طرح سالمسازی دریا و ورودی بوجاق از بالا محله  می شود، ولی تاکنون این امر محقق نشده و مشکلاتی را در بندرکیاشهر ایجاد کرده است.

عاطفی یکی دیگر از معضلات بندرکیاشهر را مسئله حریم رودخانه اراضی مردم در بندر کیاشهر دانست و بیان کرد: اخیرا آب منطقه‌ای اعلام کرده تمامی اراضی که از سال ۴۶ دریافت شده ، حریم رودخانه و باطل است؛ در حالی که در گذشته در حریم این اراضی هیچ گونه رودخانه‌ای نبوده لذا از نماینده مجلس، نهادهای نظارتی و استانی درخواست دارم به این مسئله ورود کنند.
از تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهری تا ساماندهی پیاده روهای سطح شهر


وی در ادامه با تشریح برنامه های حوزه شهری گفت: تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری، بازگشایی میدان استراتژیک، معابر اصلی، پیگیری کمربندی و توسعه معابر، اجرای نهضت آسفالت، احداث ساختمان جدید شهرداری، شناسایی و حفظ بناهایش با ارزش معماری، ساماندهی بازار ماهی فروشان، راه اندازی بازار آدینه، بازطراحی و تکمیل پارک ساحلی ، ساماندهی پیاده روهای سطح شهر، بهسازی مبادی ورودی شهر و مکان یابی و احداث پارکینگ عمومی، اهم برنامه‌های مدیریت شهری کیاشهر در حوزه عمرانی است.
عاطفی گفت: ساماندهی سیما، منظر و مبلمان شهری، پیگیری موضوع دفن زباله، فرهنگ سازی در کاهش تولید زباله و آموزش در جهت تفکیک از مبدا زباله، توسعه اماکن بهداشتی، مناسب سازی فضای شهری برای افراد خاص و ارائه خدمات الکترونیکی و هوشمندسازی شهری، برنامه‌های مدیریت شهری کیاشهر در حوزه خدمات شهری و محیط زیست است.
به گفته وی، پیگیری تصویب طرح تفصیلی رفع نواقص، رفع موانع ساخت و ساز، بهسازی و نوسازی محلات فرسوده شهر، توجه به اقلیم ویژه شهر در برنامه ریزی و طراحی شهری، تعیین تکلیف شهرک ساحلی کلانشهرها و محله بندی سطح شهر نیز برنامه‌های شهرداری کیاشهر در حوزه شهرسازی است.

احداث پیاده راه فرهنگی - گردشگری در کیاشهر
شهردار بندر کیاشهر همچنین از بازپیرایی پل چوبی این شهر خبر داد و اضافه کرد: این پل چوبی که دارای ظرفیت و قابلیت گردشگری بالایی است، تالاب را به ساحل خزر وصل می‌کند و جاذبه‌های گردشگری کم نظیری دارد.
عاطفی از احداث پیاده راه فرهنگی – گردشگری در کیاشهر خبر داد و افزود: فاز نخست پیاده راه بندر کیاشهر با مساحت ۳ هزار متر مربع به عنوان پلازای شهری احداث می‌شود و فاز دوم  آن  نیز شامل طراحی مبلمان و طراحی شهری در سطح ۵ هزار متر مربع  در دست  اقدام است.
وی به تشریح اهم فعالیت‌های مدیریت شهری کیاشهر پرداخت و افزود: احداث بلوار میانی امیرکیاسر و تأمین روشنایی، توسعه پارک شهروند، سنگفرش بازار ماهی فروشان، احداث میدان ثارالله، سنگفرش ورودی بوجاق، پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی، احداث پارک‌های محله محور و به روزرسانی تابلوهای هدایت مسیر، بخشی از اقدامات مدیریت شهری کیاشهر بوده است.
شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه در حوزه عمرانی اقدامات مؤثری صورت گرفته است، گفت: اجرای آسفالت در نقاط مختلف شهری، لایروبی انهار و مسیل‌ها، مرمت و بازسازی گلزار شهدا و دیواره گذاری کانال آدینه، بازگشایی معابر استراتژیک و اصلی و افزایش سرانه فضای ورزشی با محوریت ورزش‌های ساحلی، بخش دیگری از اقدامات شهرداری کیاشهر بوده است.

تبدیل بندر کیاشهر به نخستین شهر سبز در گیلان
عاطفی از تبدیل بندرکیاشهر به نخستین شهر سبز در گیلان خبر داد و گفت: با ۲ شرکت در حوزه ساماندهی پسماند در کیاشهر به توافق رسیدیم و امیدوارم در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی بندرکیاشهر در سال آینده این طرح مصوب شده و بندر کیاشهر به نخستین شهر سبز تبدیل شود.
وی با بیان اینکه شهرداری بندر کیاشهر الگوی مناسب در حوزه مدیریت و ساماندهی پسماند در گیلان است، تصریح کرد:روزانه ۱۸۰۰۰ کیلوگرم زباله در کیاشهر جمع آوری می شود که از این میزان ۱۲۰۰ کیلوگرم آن پسماند خشک است.
عاطفی به شکایت اخیر در حوزه پسماند از شهرداری کیاشهر نیز اشاره کرد و توضیح داد: ادعا شده که شهرداری در حوزه پارک ملی بوجاق زباله شهری را تخلیه می کند؛ در حالی که مکان دفن زباله را وزارت کشور باید اعلام کند.
وی ادامه داد: در بندر کیاشهر نباید پسماندی دفن شود ولی به دلیل بحرانی بودن محل دفن زباله در آستانه‌اشرفیه و لاهیجان، وزارت کشور محلی را برای دفن زباله به صورت موقت تعیین کرده و در این محل نباید کارهای عمرانی انجام دهیم.

مقدمات هوشمندسازی کیاشهر فراهم شده است
وی با بیان اینکه کیاشهر هوشمندسازی می‌شود، افزود: مقدمات هوشمندسازی کردن شهر بندری کیاشهر فراهم و زیرساخت‌های هوشمند شهری به منظور تحقق شهر هوشمند ایجاد شده است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید