کد خبر : 13845 تاریخ انتشار : ۳تیر ۱۴۰۳ ساعت 14:41

دانشگاه گیلان در میان دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا قرار گرفت

دانشگاه گیلان در میان دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا قرار گرفت

دانشگاه گیلان رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور و حضور در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر جهان را کسب کرد.
به گزارش نیمرخ/ بنا بر اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در اعلام آخرین نتایج پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI)، دانشگاه گیلان در پنج حوزه موضوعی مهندسی، شیمی، علوم کشاورزی، علوم مواد، علوم گیاهی و جانوری با هفت هزار ۲۱۱ مدرک، ۹۵ هزار و ۱۴ استناد و ۴۳ مقاله برتر، رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور و حضور در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر جهان را کسب کرد.
بنا بر این گزارش، در بازه زمانی ۲۰۱۴-۲۰۲۴، تعداد ۹۰۱۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در تمامی حوزه‌های موضوعی انتخاب شده‌اند که ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از ایران است.
 پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه های موضوعی مختلف می‌پردازد.
مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس، مؤسسات پراستناد برتر دنیا را در ۲۲ حوزه شیمی، علوم گیاهی و حیوانی، ایمنی شناسی، زیست شناسی و زیست شیمی، علوم اعصاب و رفتار، زمین شناسی، فیزیک، میکروبیولوژی، روانپزشکی- روان شناسی، علوم فضا، پزشکی بالینی، ریاضیات، محیط زیست و بوم شناسی، داروشناسی و سم شناسی، اقتصاد و تجارت، علوم رایانه، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، مهندسی، علوم کشاورزی و علوم مواد، علوم اجتماعی، کلیات و چند رشته‌ای انتخاب می‌کند؛بنابراین در هر حوزه موضوعی، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی انتخاب شده بیشترین تعداد استنادها را دریافت کرده‌اند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید