کد خبر : 13882 تاریخ انتشار : ۶تیر ۱۴۰۳ ساعت 11:18
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان :

تعداد بیمه شدگان دانشجویی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان به ۴۰۰۰ نفر رسید

تعداد بیمه شدگان دانشجویی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان به 4000 نفر رسید

مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: تعداد بیمه شدگان دانشجویی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان به 4000 نفر رسید.
به گزارش نیمرخ/«کیوان مرتضوی» اظهار داشت: بیمه دانشجویان به عنوان بستری مطلوب جهت افزوده شدن سالهای دوران تحصیلات دانشگاهی به سوابق بیمه ای ، از گروههای تعریف شده در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با ویژگی ها و امتیازات خاص است .
مرتضوی افزود: با توجه به اینکه بالارفتن سن آغاز به کار با طولانی شدن دوران تحصیلات در مقاطع مختلف دانشگاهی یکی از مواردی است که سبب تاخیر در  پوشش های بیمه ای برای بسیاری از جوانان می گردد، بیمه های دانشجویان و زنان خانه دار و دختران بالای 18 سال از بخشهای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به منظور فراهم نمودن بستر مناسب برای بیمه این اقشار است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر چهارهزار نفر در استان گیلان در قالب بیمه دانشجویان تحت پوشش هستند، افزود : تعداد 3697 نفر از این افراد انعقاد قراردادهای خود را به شکل غیرحضوری انجام داده اند .
مرتضوی با تاکید بر اینکه بیمه دانشجویی در زیرگروه مشاغل آزاد و با نرخهای سه گانه 12 درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، 14 درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد ) و 18 درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی) انجام می شود، قابلیت انعقاد به صورت غیرحضوری و عدم نیاز به مراجعه ، امکان استفاده از استحقاق درمان از طرف بیمه پدر و مادر و تداوم برخورداری از مستمری والدین و همچنین دو درصد معافیت سهم دولت را از ویژگی ها و امتیازات آن دانست .
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حدود 4 درصد از بیمه شدگان دانشجویی کشور متعلق به استان گیلان است، اظهار داشت : علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمه شدگان ، منوی بیمه های خاص نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند .

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید