کد خبر : 14089 تاریخ انتشار : ۲۲تیر ۱۴۰۳ ساعت 09:29
مدیر کل بیمه سلامت گیلان در آیین افتتاح ساختمان بیمه سلامت فومن :

بیمه سلامت حامی سلامت مردم است

بیمه سلامت حامی سلامت مردم است

مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: اهمیت و جایگاه سلامت در بیمه سلامت بر کسی پوشیده نیست و بیمه سلامت حامی سلامت مردم است.
به گزارش نیمرخ/ دکتر «محمود عاطف راد» مدیر کل بیمه سلامت گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان فومن و آئین افتتاحیه ساختمان های اداری بیمه سلامت در ۴ شهرستان فومن ، آستانه اشرفیه ، رودسر و آستارا بصورت ویدئو کنفرانس ضمن تشکر از مدیرعامل و معاونین سازمان بیمه سلامت کشور و استاندار گیلان جهت همراهی و تلاش جهت ساخت ساختمان های اداری بمنظور ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف اظهار کرد:اهمیت و جایگاه سلامت بر کسی پوشیده نیست و بیمه سلامت حامی سلامت مردم است.
وی با اشاره به اهداف سازمان بیمه سلامت گفت: توسعه پوشش فراگیر بیمه ، حفاظت مالی از بیمه شدگان ، افزایش خدمات و عمق خدمات از اهداف بیمه سلامت می باشد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گیلان خاطرنشان کرد:استان گیلان ۲میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار نفر معادل ۵۲ درصد تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند .وی ادامه داد:از یک میلیون و ۳۰۸ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت ، یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر معادل ۸۴ درصد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان می باشند.
دکتر عاطف راد تصریح کرد:روستائیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی یادآور شد: در سال گذشته 5 دهک پایین جمعیت شهری هم تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند و به این ترتیب بیش از 231 هزار نفر در گیلان و بیش از 12 میلیون نفر در کشور بر بیمه شدگان رایگان بیمه سلامت افزوده شد.
دکتر عاطف راد با بیان اينکه بیمه سلامت گیلان با ۲۱۳۵ موسسه طرف قرار داد است، خاطرنشان کرد:این موسسات بمنظور ارائه خدمات به جامعه هدف یعنی بیمه شدگان بیمه سلامت ، طرف قرارداد با این بیمه هستند و طی یکسال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.
وی در تشریح اقدامات بیمه سلامت استان در حفاظت مالی از بیمه شدگان خاطرنشان کرد:۹۰ درصد هزینه های بیمه شدگان سلامت در بیمارستان های دولتی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.دکتر عاطف راد عنوان کرد: صدر درصد هزینه بستری بیماران خاص از قبیل تالاسمی ، هموفیلی و ... در بیمارستان های دولتی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در بیمارستان های دولتی را از دیگر اقدامات بیمه سلامت عنوان کرد و گفت : همه هزینه ها برای کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی رایگان شده است ، ۱۶۵ هزار کودک زیر ۷ سال در گیلان و شش و نیم میلیون کودک در کشور هزینه های درمانشان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.وی گفت:در بخش ارائه خدمات سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
دکترعاطف راد گفت : قبل از آبان 1401 فقط 3000 نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند که با تشکیل صندوق بیماران اخص و صعب العلاج در استان گیلان تعداد بیماران این صندوق به 51784 نفر افزایش یافت که این افراد پس از نشاندار شدن در سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت از مزایا و خدمات این صندوق به صورت کاهش فرانشیز و کمک های جانبی بهره مند شدند.
مدیرکل بیمه سلامت استان، نشان دار کردن ۲۸۳۰ زوج نابارور در استان را از اقدامات مثبت این مجموعه بیان کرد و گفت: در بخش های دولتی و خصوصی ۹۰ درصد هزینه های زوج های نابارور توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
عاطف راد گفت:در راستای ارائه خدمات به معلولان نیز ، افزایش خدمات به افراد معلول از ۹ خدمت به ۵۹ کدخدمت افزایش یافته است.
وی هوشمند و الکترونیک بودن سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات رایگان غربالگری برای سه سرطان شایع ، کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی و ... را از اقدامات و امتیازات مثبت بیمه سلامت عنوان کرد‌.
لازم به ذکر است به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس ، ساختمان های اداری ملکی بیمه سلامت در شهرستان های فومن، آستارا، آستانه اشرفیه و رودسر افتتاح شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید