کد خبر : 14302 تاریخ انتشار : ۹مرداد ۱۴۰۳ ساعت 16:56
مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان گیلان :

مالک ساختمان مدیری لنگرود نسبت به مرمت و بازسازی بنا اقدام کند

مالک ساختمان مدیری لنگرود نسبت به مرمت و بازسازی بنا اقدام کند

مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان گیلان گفت: در جلسه‌ای مقرر شد مالک ساختمان مدیری بنا با نظارت کارشناسان فنی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان نسبت به مرمت و بازسازی بنا اقدام کند و همچنین به دستور دادستان، هرگونه عملیات خاکبرداری در محدوده ساختمان مدیری تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف بنا ممنوع شد.
به گزارش نیمرخ/ «ولی جهانی» در حاشیه جلسه بازسازی و مرمت خانه مدیری که با حضور کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، دادستان لنگرود و مالک بنا در دفتر دادستان لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از ساختمان مدیری در هفته‌های قبل بدون هماهنگی این اداره‌کل توسط مالک تخریب شد که با دخالت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و به دستور دادستان، عملیات تخریب متوقف شد.
وی افزود: با توجه به تخریب صورت گرفته، جلسه‌ای با حضور دادستان لنگرود، مالک بنا و کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در دفتر دادستان برگزار کردیم تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.


مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: مقرر شد مالک بنا با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نسبت به مرمت و بازسازی بنا اقدام کند. همچنین به دستور دادستان، هرگونه عملیات خاکبرداری در محدوده ساختمان مدیری تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف بنا ممنوع شد.
جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه طی سنوات گذشته شهرداری لنگرود اقدام به تفکیک بنای تاریخی مدیری کرده و این عمل برخلاف ضوابط و مقررات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان است، مقرر شد این اداره‌کل پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و در صورت اثبات تخلف، پیگیری‌ قضایی تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

ایسنا
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید