کد خبر : 14450 تاریخ انتشار : ۲۱مرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:14
مدیر کل انتقال خون گیلان :

امسال بیش از ۳۵ هزار گیلانی خون اهدا کردند/ اهدای لوح راوی اهدای خون به خبرنگاران استان

امسال بیش از ۳۵ هزار گیلانی خون اهدا کردند/ اهدای لوح راوی اهدای خون به خبرنگاران استان

مدیر کل انتقال خون استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون،۳۵ هزار و 700 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بیش از 4 درصد رشد داشت.
به گزارش نیمرخ/ دکتر «بابک پاکدل» مدیر کل انتقال خون گیلان امروز در نشستی با خبرنگاران ضمن اشاره به رشد مراجعین به انتقال خون گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۴۰ هزار و ۲۸۶ نفر به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند.
امسال بیش از ۳۵ هزار گیلانی خون اهدا کردند
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند، افزود: خونگیری از افراد بیانگر رشد بیش از چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه اهدای خون در آقایان و بانوان گیلانی بیش از چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته، اظهار کرد: اهدای خون جوانان زیر ۳۵ سال در گیلان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد را نشان می دهد.

رشد ۱۱۱ درصدی اهدای پلاکت سینگل در گیلان
دکتر پاکدل از رشد حدود پنج درصدی در اهدای مستمر، بیش از دو درصدی در اهدای بار اول و همچنین بیش از ۱۱۱ درصدی اهدای پلاکت سینگل جهت استفاده مبتلایان به سرطان و … خبر داد.
وی همچنین از رشد حدود ۲۳ درصدی تولید کیسه های گلبول قرمز کم لکوسیت ( برای بیماران تالاسمی وغیره) نیز خبر داد.

نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز همیشگی است
مدیر کل انتقال خون گیلان وجود جمعیت سالمندی و نرخ جوانی جمعیت را از جمله دغدغه‌های اهدای خون سالم عنوان کرد و گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز همیشگی و مستمر روزانه است.
در پایان این نشست ضمن تجلیل از خبرنگاران، لوح راوی اهدای خون با حضور مدیر کل ،مسئولین اداره کل انتقال خون و مدیرعامل خانه مطبوعات استان برای اولین به اصحاب رسانه اهدا شد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید